صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۴۱ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
برای نخستین بار؛

جلسات آموزش بانوان زائر ویژه کاروان‌های حج برگزار می‌شود

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در تهران از برگزاری جلسات آموزشی بانوان زائر ویژه کاروان‌های حج بدون معینه خبر داد.
کد خبر : 375431

حجت‌الاسلام امیرمسعود حاجی‌ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه حج و زیارت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، از برگزاری جلسات آموزشی بانوان زائر ویژه کاروان‌های حج بدون معینه خبر داد.


مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در تهران تصریح کرد: امسال برای نخستین بار کاروان‌های حج ایران که بدون معینه هستند، دوره‌های آموزشی تخصصی احکام ویژه بانوان را برگزار می‌کنند که این جلسات آموزشی از این هفته آغاز خواهد شد و تا زمان اعزام زائران ادامه دارد.


وی با بیان اینکه کاروان‌هایی که بیش از 58 درصد ظرفیت آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند، برای آن‌ها معینه انتخاب می‌شود، افزود: کاروان‌های با جمعیت کمتر تنها از معین کاروان برخوردار می‌شوند که معین در مسائل فرهنگی و مناسک به روحانی کاروان کمک می‌کند؛ بنابراین برای آشنایی بیشتر زائران با مسائل شرعی اختصاصی زنان این جلسات را به‌صورت اختصاصی برگزار می‌کنیم.


حاجی‌ابراهیمی گفت: معینه کاروان، یکی از بانوان طلبه موفق در امر تبلیغ و دارای مدرک حداقل سطح ۳ (معادل فوق‌لیسانس) است که این افراد دوره‌های آموزشی را در رابطه با آموزش معارف و احکام دین و تبلیغ می‌گذرانند و در دو مرحله آزمون به موفقیت دست می‌یابند و کسی که هر دو مرحله را با کسب امتیاز لازم پشت سر بگذارد و به‌عنوان معینه انتخاب شد، چند ماه قبل از ایام حج از سوی سازمان حج و زیارت برای اعزام در یکی از شهرها انتخاب می‌شود.


انتهای پیام/4072/4090/


انتهای پیام/

ارسال نظر