صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۶ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
مدیرعامل تاکسیرانی تهران:

27 هزار تاکسی فرسوده در تهران تردد می‌کنند

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: در حال حاضر بیش از ۲۷ هزار تاکسی در تهران در سن فرسودگی قرار داشته و بالای ۱۰ سال سن دارند.
کد خبر : 375406

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علیرضا قنادان در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد به شعار محوری تاکسیرانی که مدرن‌سازی بود اشاره و اظهار کرد: ما در جشنواره تاکسیرانی تهران که از ۷ تا ۱۳ اردیبهشت‌ماه امسال برگزار خواهد شد به‌دنبال آن هستیم تا یک سال دستاوردهای انجام شده در این سازمان را معرفی کنیم.


وی با بیان این‌که در سال‌های گذشته جشنواره‌هایی که در سازمان تاکسیرانی برگزار می‌شد صرفا در یک‌روز و در قالب تقدیر از تاکسیرانان برتر بود افزود: امسال برنامه متنوع و جامع‌تری را در دستور کار داریم و در هفته آینده افتتاحیه آن در تاریخ هفتم اردیبهشت ماه با حضور شهردار آغاز به کار خواهد کرد.


مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: مهمترین محورهای جشنواره تاکسیرانی تهران شامل هوشمندسازی نظارت بر تاکسیرانی، ارتقاء فرهنگ ترافیکی، علم فناوری و کارآفرینی سلامت و حفظ محیط زیست است.


قنادان با بیان اینکه شعار جشنواره «یک گام به جلو است» و در تلاش هستیم هر سال به بهانه برگزاری این جشنواره، خود را متعهد به معرفی فعالیت‌های جدید کنیم، افزود: در طول هفته برگزاری این جشنواره در مناطق مختلف حدود ۶۰ افتتاحیه‌هایی را از حیث ایجاد پایانه، رونمایی از پروژه‌های نظارتی و اصلاح معابر را خواهیم داشت.


وی در ادامه به سه محور فعالیت سازمان تاکسیرانی در سال گذشته در راستای مدرن‌سازی در سه محور خدمات، تاکسی‌ران و ناوگان اشاره کرد و گفت: از مهمترین اقدامات صورت گرفته در محور خدمات ساماندهی سرویس مدارس، ساماندهی سرویس مدارس و گسترش خدمات اینترنتی تاکسیرانی طریقه پلت‌فرم‌هایی است که توسط استارتاپ‌هایی همچون کارپینو و کابین به صورت قانونمند آغاز شده است.


مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: توافق با شرکت الوپیک، سرویس اینترنتی جدیدی است که به تازگی راه‌اندازی شده و قرار است از ناوگان‌های رسمی کشور برای توسعه ارائه خدمات اینترنتی راه‌اندازی شده است.


قنادان در ارتباط با مدرن‌سازی در حوزه تاکسیران‌ها هم گفت: در سال ۹۷ دوره‌های آموزش تخصصی یک هفته‌ای برای تاکسیرانان فراهم شده و از سال ۹۷ این دوره‌ها برای تاکسیرانان جدید اجباری شده که شامل کمک‌های اولیه، آتش‌نشانی و روش کنترل استرس و خشم است. 


وی در ادامه گفت: ما در سال ۹۷ به ارائه لاستیک خودرو با نرخ دولتی پرداختیم و این در حالی است که تاکنون ۶۰ هزار حلقه لاستیک در بین تاکسیرانان توزیع شده و این روند همچنان ادامه دارد.


مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران بیمه تکمیلی رانندگان را از دیگر اقدامات انجام‌شده برای رانندگان تاکسی عنوان کرد و گفت: این بیمه کلیه رانندگان  تاکسی را به همراه خانواده ‌هایشان به‌طور رایگان تحت پوشش قرار خواهد داد.


قنادان در ادامه به محور نوسازی ناوگان تاکسیرانی در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۲۷ هزار تاکسی در تهران در سن فرسودگی قرار داشته و بالای ۱۰ سال سن دارند.


وی ادامه داد: کلیه ناوگان ون تاکسیرانی که ۷ هزار خودرو است و به‌طور کامل فرسوده محسوب می‌شود از سال گذشته تاکنون کمتر از ۲۰۰ خودرو نوسازی شده است.


مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: برنامه نوسازی ناوگان تاکسیرانی در سالی که گذشت به یک‌هزار خودرو هم نرسید که مهمترین علت آن عدم ارائه خودرو توسط خودروساز است.


قنادان تصریح کرد: یکی از مهمترین علل عدم پاسخگویی به تعهدات از سوی خودروسازان این است که خودروسازان عرضه خودرو برای کاربران شخصی را نسبت به تاکسی در اولویت قرار داده است.


وی با بیان این‌که ارزش اسقاط خودرو حداکثر ۵ میلیون تومان است و هزینه اسقاط خودرو فرسوده با خودروی نو، نجومی است از سختی‌های تاکسیرانان برای تهیه خودروی نو سخن به میان آورد گفت: در این خصوص دولت می‌بایست از طریق تخصیص وام به تاکسیرانان، آنها را در این خصوص کمک کند، هرچند ما در ارتباط با طرح جایگزینی خودرو طرحی را به دولت ارائه دادیم تا از خودروهای با عمر سه تا پنج سال با مشخصاتی که از سوی ما تأیید و دارای معاینه فنی باشد استفاده شود که این طرح به دولت ارائه شده و در حال بررسی است.


انتهای پیام/۴۱۰۵


انتهای پیام/

ارسال نظر