صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۳ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
هاشمی:

دانشگاه علم و فرهنگ به دنبال کارهای نو بوده است

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: این دانشگاه همواره به دنبال کارهای نو و جدید در حوزه علم و فناوری بوده است.
کد خبر : 375318

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سعید هاشمی در نشست پنجمین کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهی که صبح امروز در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، گفت: دانشگاه علم و فرهنگ همواره به دنبال کارهای نو و جدید در حوزه علم و فناوری بوده است.  با توجه به جایگاه ویژه وب در زندگی روزمره مردم برگزاری همایش وب پژوهی در کشور بسیار حائز اهمیت است. دانشگاه‌ها و سازمان‌ها می‌توانند از اطلاعات و خروجی‌های این همایش برای سیاست‌گذاری  درست در جامعه استفاده کنند.


وی افزود: تحریم‌ها تأثیر منفی بر رویدادهای بین‌المللی گذاشته‌اند. تحریم‌های آمریکا  نه  تنها باعث افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها شده است، بلکه مانع از حضور مهمانان خارجی در چنین رویدادهایی می‌شود.


رئیس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: همایش سلول‌های بنیادی و گردشگری معنوی از جمله برنامه‌های دیگر دانشگاه علم و فرهنگ و جهاد دانشگاهی است که به دنبال کارهای نو و جدید در علم است. وب، جایگاه خاصی در زندگی مردم عادی دارد و نقش اقتصادی مهمی را در جامعه ایفا می‌کند. با این‌حال نتوانسته‌ایم از این علم در کشور به نحو احسن بهره ببریم.


هاشمی افزود: تحریم‌ها تأثیر منفی بر رویدادهای بین‌المللی در کشور گذاشته است. برای مثال حضور شرکت‌کنندگان خارجی در همایش امسال بسیار ناچیز بوده است. امسال تنها هفت یا هشت مقاله خارجی داشتیم که تنها سه مورد آنها توسط نویسنده‌های خارجی ارائه شده بود و مابقی از ایرانیان مقیم خارج از کشور فرستاده شده است.


رئیس دانشگاه علم و فرهنگ بیان کرد: خروجی‌های همایش‌های بین‌المللی به سازمان‌های مربوطه ارائه نمی‌شود که یکی از مشکلات اصلی در کشور محسوب می‌شود. یکی از حلقه‌های گم شده این روند، اطلاع‌رسانی نادرست است که مانع از ارائه تازه‌های علم و فناوری به جامعه می‌شود.


وی با اشاره به نحوه استفاده از مقالات در سازمان‌های دولتی گفت: مقالات و تحقیقاتی که به کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهی ارائه می‌شود به وزارت ارتباطات داده می‌شود که در صورت همکاری، وزارت ارتباطات با آنها تماس می‌گیرد.


هاشمی افزود: از 160 مقاله ارائه شده به پنجمین کنفرانس بین‌المللی وب‌پژوهی تنها 50 مقاله انتخاب شده است تا در روز کنفرانس ارائه شود. نو بودن و کاربردی بودن مقالات از عوامل مهم ارزیابی مقالات ارائه شده به کنفرانس هستند. در حوزه وب اکثر کارها پیاده‌سازی شده است، بنابراین مقالات، تئوری نیستند و به‌صورت عملی انجام شده‌اند.


وی گفت: کارگاه‌های آموزشی در کنفرانس برگزار خواهد شد که شامل پردازش رخدادها در بستر اسنپ‌باکس، بانک‌داری هوشمند بر مبنای تحلیل شبکه‌های اجتماعی، بلاک‌چین بستری برای طلای الکترونیک و آینده تکنولوژی‌های وب می‌شود. همچنین دیگو گالار از دانشگاه تکنولوژی لولا از سوئد به صورت مجازی در این کنفرانس سخنرانی خواهد کرد.


رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در خاتمه خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات که در حال حاضر با آن روبه‌رو هستیم این است که تحریم‌ها اجازه نمی‌دهند مهمان‌های خارجی در رویدادهای بین‌المللی شرکت کنند. دلیل رد دعوت از سوی اکثر آنها این است که بسیاری از سخنرانان بین‌المللی در سال، سفرهایی به آمریکا دارند که سفر به ایران مشکلاتی را برای آنان ایجاد می‌کند، به همین دلیل از آمدن به ایران خودداری می‌کنند. مسئولان باید راه‌حلی برای این مشکل پیدا کنند تا از حضور سخنرانان بین‌المللی در رویدادهای بین رشته‌ای بهره ببریم.


انتهای پیام/4107/4021/ن


انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه
ارسال نظر