صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۴ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
آغاز دومین نشست بین‌المللی وزرا و روسای مرجع ملی مبارزه با مواد مخدر

وزیر کشور: ایران آماده کمک برای کشت جایگزین مواد مخدر در افغانستان است

وزیر کشور در جریان دومین نشست بین‌المللی وزرا و روسای مرجع ملی مبارزه با مواد مخدر در منطقه، از آمادگی ایران برای کمک به افغانستان برای اجرای طرح کاشت جایگزین به جای تریاک در این کشور خبر داد.
کد خبر : 3753

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران، در این نشست که با حضور یوری فدوتف، رئیس دفتر جرم و مواد مخدر سازمان ملل، برگزار شد، گفت: تولید 6400 تنی موادمخدر بخشی از معیشت مردم افغانستان را تامین می‌کند و باید برای کشت جایگزین، در این کشور تلاش کنیم.


وزیر کشور در این جلسه گزارشی از تلاش‌های ایران در سال 2014 در امر مبارزه با مواد مخدر ارائه داد و گفت: در سال 2014 دستگاه‌های مقابله‌ای 2200 مورد عملیات را انجام دادند که منجر به کشف 506 تن مواد مخدر و انهدام 2770 باند قاچاق مواد مخدر و 330 آشپزخانه تولید شیشه شد.


رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر از جلب مشارکت حداکثری سازمان‌های مردم نهاد فعال در زمینه مواد مخدر در کشور خبر داد و تاکید کرد: ما علاوه بر تهدیدات مواد مخدر سنتی، از سوی مواد صنعتی هم در معرض خطر هستیم. شیوه تولید این مواد از طریق شبکه‌های جهانی به ایران وارد شده بود و با توجه به امکان تولید این مواد در داخل، آنها تهدید فزاینده‌ای محسوب می‌شوند.


رحمانی فضلی طرح ایران برای مبارزه با مواد مخدر صنعتی را اینگونه شرح داد که این طرح سه رکن دارد و در بخش اول بحث کاهش عرضه از طریق جلوگیری از ورود پیش‌سازهای این مواد پیگیری می‌شود. در بخش دوم کاهش تقاضا با ارائه خدمات درمانی و بازپروی به اجرا در می‌آید. در مرحله سوم نیز رویکرد اجتماعی برای فراهم کردن امکان فعالیت جوامع مدنی و سزمان‌های مردم نهاد تقویت می‌شود.


وی این مبارزه را با چالش‌هایی روبرو دانست و گفت: چالش‌هایی هستند که می‌توانند باعث عدم موفقیت این طرح شوند. چالش اول ضعف مدیریت و عدم کنترل دقیق مرزهای مشترک است که این کار بدون همکاری اطلاعاتی همسایگان ممکن نیست. مساله دوم عدم تکمیل فرآیندهای مقابله‌ای در مرزها است و موضوع سوم عدم تبادل به موقع اطلاعات محرمانه و قیق درباره شبکه‌های قاچاق است.


انتهای پیام/

برچسب ها: رحمانی فضلی
ارسال نظر