صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۵ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
یک تحقیق جدید نشان می‌دهد؛

لزوم همکاری بخش خصوصی و دانشگاه‌ها برای ادامه بقا

مؤسسات آموزش عالی برای بقای تحقیقات علوم پایه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیاز دارند.
کد خبر : 374899

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا  از تایمز هایر اجوکیشن، نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد که انتظار رؤسای دانشگاه‌ها از آموزش عالی در دهه آینده دقیقاً چیست. اکثر رؤسای مؤسسات آموزش عالی انتظار دارند در دهه آینده میزان سرمایه‌گذاری تحقیقاتی از سوی بخش خصوصی افزایش یابد و میزان بودجه‌های دولتی نیز کاهش خواهد یافت.


براساس این گزارش، 60 درصد از رؤسای دانشگاه‌ها انتظار دارند که میزان حمایت از تحقیقات در حوزه‌های علمی مختلف افزایش یابد. معمولاً بخش خصوصی سالانه 300 میلیون دلار به مؤسسات تحقیقاتی مستقل می‌دهد که حدود یک سوم آن مخصوص تحقیقات در حوزه علوم پایه است.


غول تکنولوژی چین پنجمین سرمایه‌گذار بخش خصوصی در تحقیق و توسعه علمی است. هواوی سال گذشته 15 درصد از درآمد خود را به انجام تحقیقات علمی در مؤسسات داخلی و خارجی اختصاص داده است.


با این حال پس از اینکه آمریکا به هواوی اتهام دزدی اسرار تجاری زد، بسیاری از مؤسسات آموزش عالی برتر جهان مانند آکسفورد و ام‌آی‌تی دست از همکاری با این شرکت کشیدند.


اگر اکثر دانشگاه‌ها انتظار دارند در آینده همکاری بیشتری با بخش خصوصی داشته باشند، باید راهی برای ایجاد شفافیت و رعایت اصول اخلاق در مشارکت‌های دانشگاهی و صنعت پیدا کنند. قطع ارتباط با شرکتی مانند هواوی که تمایل زیادی به سرمایه‌گذاری در  تحقیقات علمی دارد، نه‌تنها جلوی نوآوری را می‌گیرد بلکه اشتباهی است که دانشگاه‌ها در آینده نمی‌توانند مرتکب شوند.


انتهای پیام/4107/4021/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر