صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جمشید‌زاده در گفتگو با آنا:

ایده نقاشی با قهوه وقتی به ذهنم رسید که با یک قهوه ترش روبرو شدم

هنرمند نقاش و ابداع‌کننده نقاشی با قهوه گفت: ایده نقاشی با قهوه وقتی به ذهنم رسید که دایی‌ام یک قهوه ترش و تاریخ گذشته را برای من درست کرد.
کد خبر : 374487

آداک جمشید‌ز‌اده در گفتگو با خبرنگار حوزه هنرهای تجسمی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا درباره سوابق حرفه‌ای خود گفت: سال 1359 در استان اردبیل به‌دنیا آمدم و از کلاس دوم راهنمایی کار خود را در نقاشی شروع کردم و به مرور زمان با گذراندن کلاس‌های مختلف نقاشی وارد فضای حرفه‌ای این هنر شدم. از نمونه‌ کارهای هنری‌‌ام می‌توانم به طراحی رستوران گردان برج میلاد اشاره کنم. در بحث نقاشی ابداع‌کننده نقاشی آبستره با قهوه روی بوم هستم و به مدت 13 سال است که نقاشی با قهوه را ابداع کرده و آثار هنری فراوانی را در این رابطه به معرض دید گذاشته‌ام.


این نقاش و هنرمند ایرانی درباره چگونگی پیدایش ایده نقاشی با قهوه بیان کرد: روزی ‌دایی‌ام با یک پاکت قهوه به منزل ما آمد تا برای عصرانه قهوه بخوریم، زمانی که قهوه را درست کرد به علت منقضی شدن تاریخ‌ مصرفش با طعم ترش آن مواجه شدیم و چون دیگر قابل خوردن نبود، بعد از سرد شدن آن به فکرم رسید که این قهوه را روی بوم بریزم و ببینم که طرحی به خود خواهد گرفت.


جمشید‌ز‌اده ادامه داد: قهوه غیرقابل‌ نوشیدن را روی بوم ریختم و شاهد بودم که نقش‌های متنوع و زیبایی تشکیل شد. بعد از این کار با قلم به پرداخت و طراحی روی بوم ادامه دادم و نقاشی زیبایی را کشیدم. بعد از این روز بود که تصمیم گرفتم کار با قهوه را ادامه دهم. از آن روز 13 سال می‌گذرد و اکنون در شرف برگزاری دوازدهمین نمایشگاه انفرادی آثارم هستم، البته این نمایشگاه با نیت خیرخواهانه امداد‌رسانی به هموطنان سیل‌زده‌ام برگزار می‌شود.





وی یادآور‌ شد: به‌زودی نمایشگاهی از آثار نقاشی با قهوه را برای بازدید عموم با نیت خیرخواهانه و کمک به هم‌وطنان سیل‌زده در استان‌های سیل‌زده کشور برپا خواهم کرد تعداد 30 اثر را در این نمایشگاه به معرض دید عموم خواهم گذاشت. تصمیم گرفته‌ام 10 اثری که فروخته شود را برای امداد‌رسانی به سیل‌زدگان اختصاص داده‌ام. پس از برگزاری نمایشگاهی در ایران، به بلژیک خواهم رفت و نمایشگاه آثار نقاشی‌ام با قهوه را در این کشور برگزار می‌کنم.


انتهای پیام/4072/4100/


انتهای پیام/

برچسب ها: هنرهای تجسمی
ارسال نظر