صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۳ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
رسولی:

جایگاه شهرداری تهران در ارتباط با سازمان تاکسی‌رانی نظارتی است

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران در ارتباط با سازمان تاکسی‌رانی به‌عنوان متولی نیست، بلکه صرفاً ناظر است.
کد خبر : 374406

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، حسن رسولی افزایش شیوه نظارت مسافران بر عملکرد تاکسیرانان را موضوع مهمی دانست و گفت: نظارت شهرداری تهران بر عملکرد تاکسیرانان یک نظارت حداقلی است و زمانی این نظارت تکمیل می‌شود که با نظارت همگانی ترکیب  شود. 


وی با بیان این‌که تاکسیرانی براساس تعاریف برخلاف آنچه که مصطلح شده یک سرویس حمل و نقل عمومی نیست، اظهار کرد: در میان حمل و نقل شهری، شهرهای بزرگ و موفق دنیا، سیستم تاکسیرانی یک سامانه حمل و نقل خصوصی است.


نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در خصوص این‌که در ایران به اشتباه فکر می‌کنند تاکسیرانی همانند اتوبوسرانی و یک سامانه حمل و نقل عمومی است، افزود: درحال حاضر تاکسی‌های خطی و متحرک در سطح شهر مطابق الگوهای موفق جهانی به خصوص تاکسی‌های غیرخطی باید از شیوه فعالیت فعلی خارج شوند.


رسولی تصریح کرد: تاکسی‌ها باید به سامانه حمل و نقل اختصاصی تبدیل شوند و در این‌صورت شهروندان در مواقعی که نیازمند سفرهای درون شهری هستند، به نحو بهتری می‌توانند از این سیستم استفاده کنند. 


وی با بیان این‌که براساس قانون، شهرداری ناظر بر تاکسیرانی است، افزود: با وجودی‌که شهرداری در حوزه اتوبوسرانی و مترو  متولی سیستم حمل و نقل عمومی است ولی درباره  ناوگان تاکسیرانی، شهرداری تهران تنها ناظر است.


نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: نظارتی که شهرداری تهران روی سازمان تاکسیرانی دارد، شبیه نظارتی است که راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر حمل و نقل مسافری ایفا می‌کند که این جایگاه نظارتی به دلیل تثبیت نظم در شهر است و باید به سمتی حرکت کنیم که تاکسیرانی به‌عنوان یک سازمان خصوصی پذیرفته شود.


رسولی تصریح کرد: موضوع مهم دیگر این‌که به جای ایستادن نقطه به نقطه مسافران در شهر، مسافران در ایستگاه های مختلف مستقر شوند یا همانند شیوه‌های مورد استفاده، اپلیکیشن‌های حمل و نقل شهری مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر