صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۸ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۴

تولد رسانه‌ای جدید در جامعه گردشگری ایران

وب‌سایت جامع گردشگری و تفریحات با نام «کافه‌ گردش» به‌طور رسمی کار خود را آغاز کرد.
کد خبر : 37424

به گزارش گروه فرهنگی آنا، وب سایت کافه گردش در مراسمی که با حضور فعالان صنعت گردشگری و اساتید دانشگاه در پردیس چارسو برگزار شد، به طور رسمی آغاز به کار کرد.


در این مراسم محمدحسین قندی، مدیرعامل کافه گردش در خصوص چگونگی شکل‌گیری کافه ‌گردش از ابتدا تا امروز گفت: «در حقیقت راه‌اندازی وب‌سایت کافه گردش به این سبک و سیاق، به پشتوانه پنج سال فعالیت موفق ما در حوزه‌ گردشگری آنلاین بوده است. بعد از فعالیت در این سال‌ها و با بررسی‌هایی که بر روی سایت TripAdvisor.com، معتبرترین و پرمخاطب‌ترین سایت گردشگری و تفریحات دنیا انجام‌شده بود، به جمع‌بندی وب‌سایتی همانند کافه ­گردش رسیدیم که امروز افتتاحیه‌ این وب‌سایت، نتیجه تلاش‌های این سال‌ها است.»


وی خاطرنشان کرد: «ما با راه‌اندازی وب‌سایت کافه­ گردش در تلاش هستیم که به توسعه صنعت گردشگری و تفریحات در کشورمان کمک­ کنیم و خدمات گسترده‌ای را به علاقه‌مندان این حوزه در کشورمان ارائه کنیم.»


در ادامه محمدحسین جبل­‌عاملی، عضو کمیسیون برند سازمان توسعه تجارت ایران طی سخنانی در مورد مزایای تبلیغ در فضای آنلاین برای کسب‌وکارها گفت: «مخاطب امروزی باید نیاز را در خود احساس کند تا به سمت خدمات گیری از فضای آنلاین و اصطلاحاً برخط برود و در این بین اگر تبلیغ لازم صورت بگیرد، این احساس نیاز در مخاطب ایجاد می‌شود.»


مشاور و مدرس حوزه برندینگ، بازاریابی و تبلیغات در ادامه با تعریف تغییر فضای کسب و کار از بازارهای سنتی، به تشریح مزایای کوچ به سمت بازاریابی الکترونیکی مانند گستردگی مخاطب، هزینه بسیار پایین تر نسب به تبلیغات سنتی، ماندگاری بیشتر تبلیغات الکترونیکی، دوطرفه بودن و تعاملی بودن فضای رسانه‌های الکترونیکی و فرصت کافی برای آگاهی بخشی و ارائه شواهد در این مسیر اشاره کرد.»


در ادامه پویا دبیری مهر کارشناس حوزه گردشگری و متخصص حوزه روابط عمومی و رسانه طی سخنانی در خصوص کافه گردش گفت: «در سال‌های اخیر به اشتراک گذاری تجربه‌های شخصی در فضای مجازی و مشارکت جمعی در ارائه اطلاعات و انتقال دیدگاه‌ها به عنوان یک حرکت آوانگارد در حوزه رسانه مطرح شده است و این کنش اجتماعی نیازمند بستری است که کافه گردش می تواند بستر این حرکت باشد.»


وی افزود: «دولت باید برای توسعه گردشگری یک گام به جلو بردارد و با حمایت جدی از شبکه های گردشگری مجازی در کشور ضمن میدان دادن به بخش خصوصی برای حضور جدی در حوزه گردشگری، تحقق سیاست های بالادستی کشور و افق 1404 را نیز جدی تر پیگیری کند.


همچنین محمدجواد قندی عضو هیات مدیره وب­سایت کافه­ گردش نیز با معرفی خدمات این سایت گفت: «در کافه ­گردش تخفیف‌های گوناگون و متنوع گردشگری شامل پیشنهادهای تور داخلی و خارجی و لحظه آخری با امکان خرید آنلاین با تمام جزئیات، پیشنهاد هتل با امکان رزرو آنلاین، پیشنهادهای بلیت و ویزا با امکان سفارش آنلاین، پیشنهادهای تخفیف‌دار و جذاب بهترین رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و پیشنهادهای تفریح‌های متنوع ارائه می‌شود.»


وی افزود: «کافه ­گردش با در اختیار داشتن دیتابیس کاملی از هتل‌های جهان به تفکیک کشور و شهر، هتل‌های ایران به تفکیک شهر، دیتابیس آژانس‌های مسافرتی ایران به تفکیک شهر، منطقه و محله و دیتابیس رستوران‌های ایران به تفکیک شهر، منطقه و محله می‌تواند مرجع خوبی در حوزه‌ی گردشگری و تفریحات باشد.»


همچنین شوقی‌نیا، مدیر روابط‌عمومی وب‌سایت کافه‌ گردش گفت: «امروز اتفاقی جدید و تازه در حوزه گردشگری کشور رخداده است که نتیجه مطالعات و تحقیقات گسترده‌ای در حوزه گردشگری است. کافه گردش نیازهای زیادی را از مخاطبان گردشگری بر طرف می‌کند و اگر ارتباط دو سویه میان مخاطبان کافه گردش و مجموعه ما به وجود بیاید بخش مهمی از اهداف محقق خواهد شد.»



وی به بیان سایر امکانات سایت کافه گردش پرداخت و در ادامه عنوان کرد: «در کافه گردش امکان امتیازدهی وجود دارد، این امکان با توجه به بررسی‌های انجام‌شده روی وب‌سایت تریپ ادوایزر و مشابه با این سایت معتبر خارجی در سایت کافه گردش پیاده‌سازی شده است.»


وی تصریح کرد: «در کافه گردش کاربران می­‌توانند بر اساس تجربه شخصی خودشان از یک هتل، رستوران، مکان توریستی و تفریحی، به آن امتیاز دهند و نظراتشان را با دیگران به اشتراک گذارند. این مکان­‌ها بر اساس همین امتیازها به یک رتبه‌بندی منطقی و خوب می‌­رسند که دیگر مخاطبان و کاربران جدید سایت هم می‌­توانند از آن استفاده کنند.»


همچنین جاویدی­‌کیا، مدیرفروش کافه گردش به معرفی شش پکیج خدماتی این وب‌سایت برای کسب‌وکارهای فعال حوزه­ی گردشگری و تفریحات پرداخت.


وب‌سایت کافه گردش به نشانی www.cafegardesh.com به عنوان یک راهنمای سفر الکترونیکی نسخه ایرانی سایت تریپ ادوایزر است و با الگوگیری از موفق‌ترین و پرمخاطب‌ترین سایت‌های گردشگری جهان خدماتی در زمینه‌ی اطلاعات سفر و گردشگری شامل تورهای داخلی و خارجی، معرفی هتل‌ها، خرید و رزرواسیون بلیت، اخذ ویزا، معرفی رستوران‌ها و تفریحات به همراه ارائه خدمات رفاهی و تخفیفی ارائه می‌دهد. نکته حائز اهمیت این سایت استفاده از نظرات و دیدگاه‌های مردم برای رتبه بندی و معرفی خدمات در سایت است.


انتهای پیام/

برچسب ها: میراث فرهنگی
ارسال نظر