صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۲ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸

خسارت‌های وارده به خط لوله نفت عربستان در حمله انصارالله+ویدئو

نخستین تصاویر از میزان خسارت‌های وارده به خطوط نفتی عربستان در حمله هفته گذشته جنبش انصارالله منتشر شد.
کد خبر : 373161

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شبکه «الجزیره» نخستین تصاویر ماهواره‌ای از میزان خسارت‌های وارده به ایستگاه نفتی شماره هشت شرکت آرامکو عربستان را منتشر کرد. پهپادهای جنبش انصارالله هفته گذشته به این ایستگاه حمله کرده بودند.


تصاویر منتشره از روز بعد از حمله پهپادی نشان‌دهنده میزان بالای خسارت‌های وارده به این ایستگاه در خط لوله «شرق به غرب» است که نفت عربستان را از چاه‌های منطقه شرقی به بندر ینبوع در ساحل غربی پادشاهی عربستان منتقل می‌کند. این ایستگاه در 79 کیلومتری استان «عفیف» به سمت غرب ریاض قرار دارد.





همچنین تصاویر منتشره نشان‌دهنده شکسته‌ شدن چند خط لوله نفتی به طول چهار متر و نشت نفت به شعاع یک‌هزار متر مربع است. این موضوع نشان می‌دهد که پهپادها خطوط نفتی را مستقیم و با دقت بالایی مورد هدف قرار داده‌اند.


کارشناسان تصاویر ماهواره‌ای با تحلیل این تصاویر گفتند که تصویر 15 می (25 اردیبهشت‌ماه جاری) در قیاس با تصویر قبل از هدف قرار گرفتن نشان می‌دهد که چند خط لوله به عرض چهار متر شکسته شده است.



همچنین تصاویر گرفته شده در روز بعد حادثه نشان‌دهنده نشت نفت خام در مساحتی بالغ بر یک‌هزار متر مربع است.


تحلیل تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که حمله انصارالله با پهپادهای پیشرفته خط لوله‌ای را به عرض 11 متر هدف قرار داده است، مساحتی که نسبت به مساحت ایستگاه شماره هشت که حدود 115 هزار متر مربع است، ناچیز به‌شمار می‌رود. 



این نشان می‌دهد که حمله تصادفی و آسیب رسیدن به لوله‌ها اتفافی نبوده است، بلکه حمله دقیق و با تشخیص کامل خطوط نفتی و تمایز قائل شدن میان تأسیسات اداری و مسکونی اطراف محل اصابت انجام شده بود.


در میان تصاویر ماهواره‌ای به‌ دست آمده، مسیر عملیات شناسایی گسترده انصارالله به وسیله ادوات ناشناخته و میان دو منطقه «الدوادمی» و «ینبوع» در امتداد خط نفتی هدف قرار گرفته کشف شد.



انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر