کتاب «مدیریت اماکن ورزشی و رویدادهای بزرگ» منتشر میشود
به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، عنوان کتاب «مدیریت اماکن ورزشی و رویدادهای بزرگ» ترکیبی از مدیریت اماکن و رویدادها انتخاب شده است. رویداد ورزشی یا سرگرمی با محل و مکان سازماندهی و میزبانی آن ارتباط لاینفکی دارد؛ رویدادهای شاخص بالا به اماکن شاخص بالا نیاز دارد. رویدادهای پرکیفیت به اماکن پرکیفیت نیاز دارند و رویدادهای بزرگ مستلزم اماکن بزرگ هستند. رویداد اجتماعی مستلزم مکانی است که نیازهای گروههای اجتماعی را برطرف میکند. نوع رویدادها با خود، فهرست بیپایانی از ملزومات را به همراه دارد که برآورده کردن این نیازها تعیینکننده موفقیت یا شکست آن رویدادها است.
بهعنوانمثال، حملونقل و فراهم کردن محل سکونت برای بازدیدکنندگانی که شب میمانند. همچنین بازار، هدف بزرگی است که خواهان و قادر به شرکت در رویداد است. شرایط جوی محل اجرای رویداد، نیازهای ورزشکاران یا مربیان خاص از قبیل سطح بازی یا آکوستیک، همگی فقط شروع این فهرست هستند که باید در زمان همسانسازی مکان با رویداد در نظر داشت. همچنین نیت این کتاب ارائه بینشی وسیع در مورد بازارهای مختلفی است که به حوزه رویدادها سرویس میدهند تا درک بهتری در مور چگونگی زمان و چرایی ساخت اماکن جدید را فراهم سازد که در مورد زمان مدیریت اماکن یا تجهیزات فراهم شود.
نمیتوان مدیریت رویداد را بدون مدیریت مکان رویداد در نظر داشت. اگرچه بسیاری از مثالهای مورداستفاده در کتاب به ورزش ربط دارد، لازم است بدانیم که تعریف ما از مکان و رویداد فراتر از حوزه ورزش حرفهای است. قصد نویسندگان کتاب فراهم کردن زمینهای برای تأسیس و سازماندهی رویدادهای مشارکتی و تماشایی برای رویدادهای اجتماعی و حرفهای و برای رویدادهای انتفاعی و غیرانتفاعی است. این رویدادها را میتوان و بایستی در تسهیلاتی میزبانی کرد که در دامنه مکانهای ورزشی پیشرفته تا سالنهای جامعه محلی باشد. هرچند، برای ارائه تمرکز روشنی از موضوع، در کتاب مثالهایی درباره صنعت ورزش و سرگرمی آمده است. در این کتاب مکان ورزشی و رویدادهای ورزشی را بهعنوان زیرواحد صنعت یا شاخهای از صنعت در نظر گرفته شده که زیرمجموعه صنعت ورزش و سرگرمی است.
نیت کتاب «مدیریت اماکن ورزشی و رویدادهای بزرگ» ارائه بینشی وسیع در مورد بازارهای مختلفی است که به حوزه رویدادها سرویس میدهند تا درک بهتری در مورد چگونگی، زمان و چرایی ساخت اماکن جدید فراهم سازد و دیدگاه بلندمدتی در مورد زمان مدیریت اماکن یا تسهیلات فراهم شود. دیدگاه بلندمدت برای باقی ماندن در رأس توسعه این حوزه مهم است زیرا ازنظر سرمایهگذاری بلندمدت حساس است. بهعبارتدیگر، اگر نیازهای بازار هدف نادرست ارزیابی شود، موجب بودجهدهی و ساخت غلط اماکن میشود که عواقب آن نیز تأثیر بلندمدتی خواهد داشت. بهجای ارائه فنی به شیوه طراحی و اجرای اماکن و طریقه ساماندهی رویدادها؛ رویکرد صرفاً ما دیدگاه مدیر مکان و رویداد را سرلوحه کار خود قرار دادهایم.
در این کتاب مخاطب از فرآیند ساختن یک مکان جدید با در نظر گرفتن تحقیقات و آمادهسازی که برای ارزیابی محسوس بودن چیدمان یک مکان و رویداد تجاری انجام میشود، عبور کرده و در طول فرآیندهای به سمت پایش ساخت مکان و اجرایی کردن آن توسط سازماندهی رویدادها و نهایتاً عملکرد متناوب و میانه و تعیین سطوح موفقیت کسبشده؛ هدایت میشود.
کتاب «مدیریت اماکن ورزشی و رویدادهای بزرگ» در 12 فصل تدوین شده است. فصل اول به بینش وسیعی در مورد ساختار، اندازه و روندی که نوع حوزه مکان و رویدادها را مشخص میکند، ارائه شده است. این اطلاعات در فصل دوم استفاده شده و بهطور مختصر محرکهای کلیدی موفقیت در زمان برنامهریزی، طراحی و ساختن بررسی میشوند. گرچه نشانگرهای عملکرد وسیعی وجود دارد که میتوان و نیاز است که در زمان پایش و اندازهگیری موفقیت مدیریت اماکن و رویدادها استفاده کرد. در فصل سوم مراحل فرآیند توصیف شده بهعنوان تحلیل قابلیت اجرا نشان داده شده است. قبل از تعهد به سرمایهگذاریهای بزرگ که با ساخت ورزشگاههای بزرگ صورت میگیرد، به تحقیقات چشمگیری نیازمند است. چشمگیری تحقیقات نیاز است تا از محسوس و عملی بودن کار اطمینان حاصل شود. در این فصل، به تجزیهوتحلیل ذینفعان اماکن تازه برنامهریزیشده و رویدادهایی که ممکن است در آنجا برگزار شود، اختصاص دارد.
در فصل چهارم بینش جامعی در مورد پشتیبانی طراحی و مسائل ساخت در نظر گرفته، نهایتاً مکان و رویداد ورزشی خواهیم رسید. سپس این اطلاعات را میتوان در جلسه ساخت استفاده کرد و در فصل پنجم سازمان مدیریت مکان بحث میشود، بهعبارتدیگر، چه کارهایی باید انجام داد تا مکان به طور موفقی در ساختارهای فیزیکی ورزشگاه فعالیت کند، نوع پرسنل شایسته و تعداد آنها و نوع فراساختارهای موردنیاز چیست. با تثبیت سازمان مدیریت مکان، میتوانیم فرآیند سازماندهی رویدادهای خود و یا جلب رویداد سایر باشگاهها را شروع کنیم. در فصل ششم به بحث فرآیند مزایده رویدادهای بزرگ، طریقه ساختاردهی شبکه مدیریت رویداد، طریقه شروع فرآیند برنامهریزی رویداد و موارد مزایده موفق اختصاص دارد. این فرآیند تا فصل هفتم ادامه مییابد، جایی که تلفیق اطلاعات مکان و رویداد را آغاز میشود.
در فصل هشتم نوبت به توجه و جلب نظر مشتریان میرسد که بهتر است آنها را بهعنوان شرکتکننده و تماشاچی بشناسیم و این کار را به طرق مختلفی میتوان انجام داد که شامل بازاریابی ورزشگاه، بازاریابی رویدادها، قرار دادن مکان یا رویداد بر اساس نکات قوت خاص در سازمان بر اساس توانایی آن در ارائه خدمات استثنایی است. در فصل نهم روی رویداد حقیقی و یک عملیات رویداد از دیدگاه پرسنل، برنامهریزی، مدیریت بحران، خدمترسانی، مدیریت ریسک، مدیریت مالی، البته مدیریت رویداد حقیقی در کتاب تشریح داده شده است. فصل دهم به عملیات بسط رویداد ازنظر مقصد، بازاریابی، تصویر و برند پرداخته شده است و دستآخر، بحث عمیقی در مورد اندازهگیری عملکرد و ارزیابی در فصلهای یازدهم و دوازدهم ارائه خواهد شد.
کتاب «مدیریت اماکن ورزشی و رویدادهای بزرگ» تألیف اریک سن سچوارز، هانس وستربیک، دنگفنگ لئو، پائول ایمری و پائول ترنر با ترجمه زینت نیکآیین، اعظم خلیلپور و سمیرا کرمانشاهی در 461 صفحه شمارگان یک هزار نسخه بهزودی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی منتشر میشود.
انتهای پیام/4072/پ
انتهای پیام/