صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۷ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
با حفظ جایگاه گذشته؛

ایران در جایگاه 48 رتبه‌بندی یونیورسیتاس 21 قرار گرفت

یونیورسیتاس 21 هشتمین رتبه‌بندی سالانه خود از سیستم‌های آموزشی کشورها را منتشر کرد.
کد خبر : 372376

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، براساس رتبه‌بندی جدید یونیورسیتاس 21 آمریکا در رتبه اول، سوئیس در جایگاه دوم، انگلستان در جایگاه سوم، سوئد در جایگاه چهارم و دانمارک در جایگاه پنجم قرار دارد.


گفتنی است که کانادا، سنگاپور و استرالیا با دو پله صعود نسبت به سال گذشته به ترتیب به رتبه ششم، هفتم و هشتم این رتبه‌بندی دست یافته‌اند. فنلاند با سه پله سقوط در جایگاه نهم و هلند با چهار پله سقوط نسبت به رتبه‌‌بندی سال گذشته به جایگاه دهم رسیده است.


هنگ‌کنگ در جایگاه پانزدهم، ژاپن در جایگاه بیستم، تایوان در جایگاه بیست و یکم، عربستان سعودی در جایگاه بیست و دوم، کره در جایگاه بیست و سوم، چین در جایگاه بیست و هفتم، مالزی در جایگاه بیست و ششم، ترکیه در جایگاه چهل و دوم تایلند در جایگاه چهل و ششم از دیگر نمایندگان آسیا در این رتبه‌بندی هستند.


ایران نیز در رتبه‌بندی 2019 یونیورسیتاس 21 با حفظ جایگاه سال گذشته در رتبه چهل و هشتم قرار گرفته است. هند و اندونزی نیز به ترتیب در جایگاه چهل و نهم و پنجاهم این رتبه‌بندی جای گرفته‌اند.


رتبه‌بندی ملی سیستم‌های آموزشی اهداف آموزش عالی هر کشور را بازتاب می‌کند که شامل آموزش و تربیت مردم کشور، کمک به نوآوری از طریق تحقیقات و تسهیل ارتباطات میان نهادهای آموزش عالی و ذینفعان محلی و خارجی می‌شود.


در این رتبه‌بندی از 24 روش برای ارزیابی عملکرد مؤسسات آموزش عالی ‌استفاده می‌شود که به چهار گروه با موضوع منابع، محیط، ارتباطات و خروجی تقسیم می‌شود. سپس دانشگاه‌های یک کشور با توجه به این عوامل ارزیابی می‌شوند.


این رتبه‌بندی یک گزارش جداگانه در مورد عملکرد تخمینی یک کشور نسبت به سطح تولید ناخالص داخلی نیز منتشر می‌کند. در رتبه‌بندی 2019 علاوه‌بر تغییرات سالانه عملکرد مؤسسات آموزش عالی، به مشارکت‌ها و تغییرات طولانی‌مدت دانشگاه‌‌ها نیز پرداخته است.


انتهای پیام/4107/4021/


انتهای پیام/

ارسال نظر