صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۱ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
رشیدیان:

بسته‌های متنوع سفر عتبات بر اساس خواست زائران طراحی شود

رئیس سازمان حج و زیارت بر ضرورت برنامه‌ریزی برای رونق اقتصادی دفاتر خدمات زیارتی، طراحی بسته‌های متنوع سفر عتبات بر اساس خواست و تقاضای زائران تأکید کرد.
کد خبر : 371955

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از سازمان حج و زیارت، علیرضا رشیدیان در دیدار نوروزی با مدیرعامل و جمعی از اعضای هیئت‌مدیره شرکت شمسا، از تلاش‌های صورت گرفته برای خدمات‌رسانی به زائران سفرهای نوروزی عتبات عالیات تقدیر کرد.


وی با اشاره نام‌گذاری سال 98 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌عنوان سال رونق تولید، افزود: رونق تولید در حوزه حج و زیارت حفظ اشتغال 2500 دفتر خدمات زیارتی، کاهش هزینه‌ها و افزایش اعزام زائران خواهد بود.


رئیس سازمان حج و زیارت بیان کرد: باید شرایطی فراهم شود تا بدنه کارگزاری (مدیران ثابت، عوامل و مدیران راهنما) ضمن اشرافیت بر چرخه فرآیند خدمات‌رسانی به زائران و چگونگی ارائه خدمات و کسب اشرافیت درروند اجرایی عملیات به همراه تأمین امکانات خدمات‌رسانی در عتبات عالیات، در موقع بروز مشکلات مسئولانه برخورد کنند.


وی بر موضوع توسعه تبلیغات و ارتباطات در حوزه سفرهای عتبات تأکید کرد و گفت: بسته‌های سفر زیارتی به عتبات عالیات و چگونگی خدمات‌دهی به زائران به‌درستی اطلاع‌رسانی شود.


رشیدیان ضمن تأکید بر ضرورت ایجاد تنوع در طراحی بسته‌های سفر عتبات، عنوان کرد: در این خصوص باید خواسته و نیاز گروه‌های مختلف مشتاقان سفر عتبات شناسایی و بر اساس درخواست آنان بسته‌های سفر طراحی شود.


وی در این دیدار گفت: تسهیل و روان‌سازی فرآیندهای سفر عتبات در سازمان حج و زیارت و شرکت شمسا باهدف افزایش کارآیی و کارآمدی و کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری، باید در دستور کار قرار گیرد. اگر سازمان حج و زیارت در موضوع زیارت سیاست‌های توسعه‌ای دارد، باید آمادگی لازم در شرکت شمسا برای اجرای این سیاست به وجود آید.


رشیدیان همچنین برنامه‌ریزی برای حمل‌ونقل ترکیبی در اعزام زائران عتبات در قالب هوایی و زمینی با اتوبوس و قطار را به‌عنوان راهکاری برای ایجاد تنوع و کاهش هزینه سفر زائران مورد توجه قرار داد.


وی بر ضرورت تدوین برنامه کوتاه‌مدت برای شرکت شمسا و سفرهای عتبات تأکید کرد و گفت: اگر قرار است در مسیر افزایش جذب زائران گام برداریم، باید نقشه راه و نقش و وظایف هریک از بخش‌ها برای تحقق اهداف سال جاری در این حوزه مشخص گردد.


مصطفی قاسمی مدیرعامل شرکت شمسا نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات شرکت شمسا در سفرهای نوروزی عتبات عنوان کرد: در ایام شهادت امام موسی کاظم (ع) که ازدحام جمعیت در شهر مقدس کاظمین وجود داشت، با حضور میدانی و هماهنگی با مسئولان عراقی، شرایطی فراهم شد که با ایجاد مسیری برای تردد زائران ایرانی، همه زائران بتوانند به‌صورت عبوری و یا اقامت یک‌شبه در کاظمین به زیارت امامین جوادین (ع) مشرف شوند.


علی‌محمد متبحری رئیس هیئت‌مدیره شرکت شمسا در ابتدای این دیدار گزارشی از برنامه‌ریزی‌های شرکت شمسا برای خدمات‌دهی به زائران سفرهای نوروزی عتبات عالیات ارائه کرد.


انتهای پیام/4072/4090/


انتهای پیام/

ارسال نظر