صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۲ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
روحانی:

عملیات لایروبی اروندرود بعد از ماه رمضان اجرایی می‌شود

رئیس‌جمهور از اجرایی شدن عملیات لایروبی اروندرود بعد از ماه رمضان با همکاری عراق خبر داد.
کد خبر : 371182

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در نشست خبری مشترک با عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق با اشاره به روابط عمیق دو ملت ایران و عراق، اظهار کرد: این دو کشور رابطه بسیار خوبی با هم دارند و امیدواریم رابطه ایران با کل کشورهای منطقه به همین شکل باشد.


وی با بیان اینکه اجرایی شدن تمام توافقات سفر اخیر من به عراق در جلسه امروز بحث و بررسی شد، ادامه داد: نخستین توافق اجرایی دو کشور رایگان شدن ویزا برای مسافرت بین ایران و عراق بود که این نعمت بزرگ برای مردم دو کشور اتفاق افتاد.


رئیس جمهور با بیان اینکه توافق مهم دیگر لایروبی اروندرود بود، عنوان کرد: در این جلسه بررسی شد تا بعد از ماه رمضان سال جاری، مباحث فنی برای لایروبی اروندرود در دستور کار قرار گیرد و کار اجرایی آن آغاز شود.


روحانی با تأکید بر اینکه اتصال راه‌آهن ایران به عراق بسیار اهمیت دارد، اعلام کرد: فعلاً عملیات فنی و توافق‌نامه راه‌آهن شلمچه به بصره مورد بررسی قرار گرفت که بعد از ماه رمضان عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.


وی صادرات برق و گاز ایران به عراق را از دیگر مباحث مطرح‌شده در نشست امروز مشترک دو رئیس دولت اعلام کرد و گفت: روابط پولی و بانکی دو کشور در بهترین حالت ممکن قرار دارد و رئیس بانک مرکزی ایران برای تسهیل این روابط به بغداد سفر کرد و روابط تجاری هم در سطح خوبی قرار دارد.


رئیس جمهور تأکید کرد: حجم تجارت ایران و عراق به 20 میلیارد دلار در آینده نزدیک افزایش پیدا خواهد کرد و ما همه امیدواریم به این نقطه مطلوب برسیم.


انتهای پیام/4082/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر