صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۲۳ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۸
طی بیانیه‌ای اعلام شد؛

‌روز ۱۲ فرورین ۵۸ نمونه‌ای بی‌بدیل از عقلانیت انقلابی بود

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اعلام کرد: روز ۱۲ فرورین ۵۸ نمونه‌ای بی‌بدیل از عقلانیت انقلابی بود.
کد خبر : 370580

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل به مناسبت یوم الله ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد.


در این بیانیه آمده است: انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در طول حیات پربرکت خود، همواره با تکیه بر مردم و تأکید بر مشارکت فعال ایشان به حرکت خود ادامه داده و از این‌رو در برهه‌های زمانی مختلف و بر اساس اصل مردم‌سالاری، تصمیم‌گیری‌های کلان را از طریق برگزاری انتخابات به مردم واگذار نموده است که همین امر سلامت و بقای این انقلاب را تضمین کرده است.


در ادامه آمده است: برگزاری انتخابات جهت تعیین نظام سیاسی حاکم و مطلوب مردم برای اداره کشور در ۱۲ فرورین ماه ۱۳۵۸ و در همان روزهای نخست پیروزی انقلاب اسلامی، خود یکی از راهبردی‌ترین و بی‌نظیرترین وقایع در تاریخ این انقلاب و نمونه‌ای بی‌بدیل از عقلانیت انقلابی است که بیانگر هوشمندی و درک درست سیاسی و اجتماعی امام خمینی و مشارکت امیدوارانه مردم است.


اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه می‌افزاید: اکنون همه آحاد ملت و اقشار مختلف پس از پشت سر گذاشتن چهل سالگی انقلاب باید تمام تلاش خود را برای نیل به اهداف والای این انقلاب و پیشرفت کشور به کار گرفته و در عرصه‌های مختلف و بالاخص اقتصاد بکوشیم با نصب‌العین قرار دادن کلید واژه «رونق تولید» وضع موجود اقتصادی را به وضع مطلوب مبدل سازیم و بدون شک این امر با تلاش مسئولان و مشارکت مردم محقق خواهد شد.


در ادامه ذکر شده است: همچنین در طلیعه آغاز دهه پنجم انقلاب شکوهمند اسلامی، ضمن گرامیداشت حماسه بزرگ مردم ایران در ۱۲ فروردین ۵۸ و تبریک روز جمهوری اسلامی، تحقق حداکثری اهداف و آرمان‌ها در گام دوم انقلاب را با اتکا به چارچوب گفتمانی عقلانیت انقلابی و ایده نوگرایی در حکومت و پایبندی به حاکمیت پیگیری خواهیم‌کرد.


در ادامه نوشته شده است: ما بار دیگر به آرمان‌های اساسی انقلاب اسلامی یعنی عدالت، استقلال و آزادی آری می‌گوییم و اعتقاد راسخ داریم که آنچه امروز باید در کانون مطالبه‌گری جریان دانشجویی قرار گیرد، مسئله مهم شفافیت است.


در پایان این بیانیه آمده است: شفافیت در حقیقت، تقاطع آزادی و عدالت و راهکار اساسی مبارزه با فساد و تبعیض است. از این‌رو دانشجویان مستقل، شفافیت را در سال ۹۸ بدون ملاحظات سیاسی از تمامی دستگاه‌ها، مسئولین و بخش‌های مختلف کشور خصوصاً مجلس شورای اسلامی مطالبه خواهد نمود.


انتهای پیام/4071/4118/


انتهای پیام/

ارسال نظر