صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۶ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
قالیباف در جمع خبرنگاران:

ساماندهی معتادان و کارتن‌خواب‌ها باید به روش بهتری انجام شود

شهردار تهران با اشاره به ساماندهی معتادان و کارتن‌خواب‌ها از سوی شهرداری تهران تاکید کرد: با وجود برنامه ریزی صورت گرفته، معتقدم که این کار باید به روش بهتری صورت گیرد.
کد خبر : 37050

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم بهره‌برداری از 100 پروژه فرهنگی، ورزشی، ترافیکی، عمرانی و خدمات شهری منطقه یک که پیش از ظهر امروز با حضور شهردار منطقه و معاونان شهردار تهران برگزار شد، در ادامه در خصوص نتیجه نهایی جلسه شهرداری تهران با نیروی انتظامی در سازمان بهزیستی کشور در خصوص ساماندهی معتادان و کارتن‌خواب‌ها توضیح داد: روشن بگویم که کار ساماندهی کارتن‌خوا‌ب‌ها از وظایف قانونی بهزیستی است اما ما به عنوان شهرداری تهران از باب اینکه هم وظیفه انسانی و اسلامی است و همین اینکه خواسته مردم است به این موضوع ورود پیدا کرده‌ایم.


قالیباف اضافه کرد: بنده با توجه به تجربه‌ای که از گذشته دارم، روش‌هایی را که در حال حاضر برای ساماندهی کارتن‌خواب‌ها در حال اجراست را روش درستی نمی‌دانم.


وی افزود: با این وجود شهرداری تهران در یک سال گذشته برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای ساماندهی کارتن‌خواب‌ها و معتادان آغاز کرده است و در هر هفته بنده این موضوع را در منطقه 12 پیگیری می‌کنم و فکر می‌کنم در آینده بسیار نزدیک ساماندهی و روش درستی اجرا شود.


وی تاکید کرد: باید روش بهتری برای ساماندهی کارتن خواب‌ها داشته باشیم و در حقیقت ما بر اساس قانون بیش از آنکه در ماده 16 تاکید کنیم باید به ماده 15 توجه داشته باشیم چرا که در این ماده افراد معتاد باید خودشان داوطلبانه بیایند منتهی وقتی داوطلبانه می‌آیند بایستی ظرفیت و امکان این کار وجود داشته باشد که این افراد بازپروری شوند.


وی تصریح کرد: بازپروری این افراد در اردوگاه‌های بزرگ و تجملی با ظرفیت 2 تا 3 هزار نفر امکانپذیر نیست چرا که بایستی توجه ویژه‌ای را در بخش اشتغال این افراد داشته باشیم.


تخریب طبقه هفتم این پاساژ طبق رأی دیوان عدالت اداری اجرا خواهد شد


وی در خصوص وضعیت تصویب طبقه هفتم پاساژ علا‌ءالدین نیز گفت:‌ تخریب طبقه هفتم این پاساژ طبق رأی دیوان عدالت اداری اجرا خواهد شد و بنده به شهردار منطقه گفتم که این فرصت را ابتدا به صاحب ملک بدهید تا خودش طبقه اضافی را تخریب کند و چنانچه وی قانون را اجرا نکرد، ما خودمان اجرا خواهیم کرد.


قالیباف افزود: به دلیل اینکه سازه‌های ساخته شده از لحاظ فنی شرایط خاصی را دارند و بریدن سازه‌ها باید به دقت نظر انجام گیرد به همین دلیل برای این کار از مشاورانی بهره گرفته شده است و هم اکنون کارهای فنی و بررسی بر روی سازه انجام گرفته است و فکر نمی‌کنم مشکل خاصی وجود داشته باشد.


وی تصریح کرد:‌ این را قبول دارم که وضعیت بزرگراه‌ها در خصوص تردد افراد کارتن‌خواب و معتاد قابل قبول نیست و به همین جهت مراکزی را با ظرفیت 4 الی 5 هزار نفری آماده کرده‌ایم تا بتوانیم این افراد را از بزرگراه‌ها جمع‌آوری و در این مراکز نگهداری کنیم.


شهردار تهران در ادامه در خصوص تغییر و تحولات در شهرداری تهران در آینده‌ای نزدیک نیز گفت: تحولات در مجموعه طبق روال و با نظارت بنده انجام می‌گیرد و بنده در انتخاب شهردار ناحیه و معاونان نظارت کافی را دارم. ضمن اینکه جابه‌جایی یک امر طبیعی محسوب می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر