صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۱ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۸
وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

آخرین وضعیت چهارخطه شدن محورهای هراز و فیروزکوه

وزیر راه و شهرسازی گفت:چهار خطه کردن محورهای فیروزکوه و هراز برای تسهیل تردد تهران و شمال کشور در دستور کار قرار دارد.
کد خبر : 370455

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، به برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی برای تسهیل تردد میان تهران و شمال کشور اشاره کرد و گفت: سه برنامه به‌صورت موازی برای تسهیل تردد به شمال کشور در دست اقدام بوده است. اولین برنامه تعریض و چهار خطه شدن جاده هراز بوده که تاکنون ۱۰۵ کیلومتر این جاده چهار خطه شده است. همچنین جاده چالوس ایمن‌سازی شده و برنامه دیگری برای این محور وجود نداشته است.


این عضو کابینه دوازدهم تعریض محور فیروزکوه را اقدام دوم برای تسهیل تردد به شمال کشور عنوان کرد و ادامه داد: مهم‌ترین اقدام صورت گرفته به این منظور در سال گذشته چهار خطه کردن جاده فیروزکوه بوده که منهای دونقطه از این جاده که در داخل شهرهای پل سفید و زیراب قرار دارد و باید پل احداث و جایگزین مسیر فعلی شود، در سایر طول مسیر این پروژه به پایان رسید.


وی افزود: این مسیر سال گذشته به افتتاح رسید و با استفاده از آن مسافران می‌توانند در مسیری چهار خطه از تهران به کل شهرهای شمال سفر کنند.


وزیر راه و شهرسازی در ادامه به پروژه احداث آزادراه تهران-شمال اشاره کرد و گفت: اقدام سوم که برای تسهیل تردد به شمال کشور صورت گرفته و اقدام اصلی و تاریخی به شمار می‌رود، پیشبرد پروژه آزادراه تهران-شمال است. آزادراه تهران-شمال که احداث آن از سال ۷۴ آغازشده، یکی از پروژه‌های فاخر است و از تونل‌های بزرگ استاندارد و پل‌های بزرگ در مسیر سخت و صعب‌العبور کوهستانی برخوردار است.


وی ادامه داد: عمده‌ترین بخش این بزرگراه در منطقه یک آن قرار دارد. در منطقه دوبخشی از کار صورت گرفته و کارهای مطالعاتی و تهیه نقشه منطقه سه نیز انجام‌شده است.


اسلامی با اشاره به مزایای آزادراه تهران-شمال گفت: این محور یک آزادراه کاملاً هوشمند است و سیستم‌های کنترل، مزایا و هندسه راه آن را به یکی از مفاخر مهندسی کشور تبدیل کرده که مردم با استفاده از آن لذت خواهند برد. این پروژه، اولین پروژه روسازی بتنی است که در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.


هیچ شرکتی حق افزایش قیمت بلیت هواپیما را ندارد


وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره قیمت نوروزی بلیت هواپیما در کشور گفت: قیمت بلیت هواپیما در این ایام بر اساس اعلام رسمی انجمن شرکت‌های هواپیمایی که به شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ‌شده، همان نرخ‌هایی است که در آذرماه استفاده شده است.


وی با بیان اینکه هیچ فرد یا نهادی در این ایام حق افزایش نرخ بلیت هواپیما را ندارد، افزود: اگر آژانس یا شرکت هواپیمایی افزون بر قیمتی که در سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشوری درج شده است، اقدام به فروش بلیت هواپیما کند، مرتکب تخلف شده و با آن برخورد می‌شود.


انتهای پیام/4083/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر