صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۳ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
در پاسخ به آنا:

محسن رضایی: مجمع در مورد بررسی برجام در مجلس نظری ندارد/ نظامیان در مباحث جناحی دخالت نمی‌کنند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجمع در مورد بررسی برجام در مجلس نظری ندارد و هر چه قوانین حکم کند با آن موافقیم.
کد خبر : 37015

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، نشست خبری محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر امروز برگزار شد.


رضایی در این نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر تاکید امام(ره) بر عدم دخالت نظامیان در مسائل سیاسی اظهار کرد: نظامیان در بحث جناحی حتما دخالت نمی‌کنند و قوانین کشور را رعایت می‌کنند.


وی همچنین در مورد اظهارات اخیر رئیس‌جمهوری در مورد انتخابات و واکنش‌های مطرح به آن در مورد شورای نگهبان، تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که آرامش قبل از انتخابات حفظ شود. با این دعواهای لفظی، نظام از مواضع قانونی خود عقب‌نشینی نمی‌کند و عده‌ای که این دعواها را مطرح می‌کنند ضرر خواهند کرد. تا زمانی که ولی فقیه است در نظام بن‌بستی نداریم.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نشست امروز صبح مجمع اظهار کرد: بررسی قانون پیشگیری از وقوع جرم و قانون رسیدگی و اعلام دارایی مسئولان دستور امروز مجمع بود.


وی ادامه داد: قانون پیشگیری از وقوع جرم بسیار مهم و پیچیده است چون امروز یکی از عوامل جرائم در ایران زمینه‌های وقوع جرم مانند بیکاری و تنش‌های اجتماعی است.


رضایی با اشاره به اینکه دو ماده از این قانون امروز تصویب شد، اضافه کرد: یک ماده مربوط به تعریف پیشگیری از وقوع جرم و یک ماده هم مربوط به شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم است.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد شورای عالی پیشگری از وقوع جرم تصریح کرد: این شورا 22 نفر عضو دارد و تحت نظر رئیس قوه قضاییه خواهد بود.


وی در مورد رسیدگی و اعلام دارایی مسئولان گفت: به محض آنکه قانون پیشگیری از وقوع جرم تمام شود بررسی قانون رسیدگی به دارایی مسئولان در دستور قرار می‌گیرد و ما در نظر داریم که علاوه بر رسیدگی به دارایی مسئولان، اعلام این رسیدگی را نیز در دستور قرار دهیم. این مساله در آینده در صحن مجمع مورد بحث قرار می‌گیرد.








دوستانه به عربستان می‌گوییم که گسترش ناامنی به نفع هیچ کس نیست و جهان اسلام به همکاری برای گسترش امنیت و صلح نیاز دارد

همچنین رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به وضع فعلی کشور بعد از توافق هسته‌ای اشاره کرد و متذکر شد: سیاست انزوا‌سازی ایران توسط آمریکا با شکست مواجه شد و آنها از ترس بمب اتم اسلامی که خود طراح و مدعی آن بودند و این را هم باور کرده بودند، ناچار شدند درها را به روی ایران باز کنند.


وی در ادامه با اشاره به دستور رهبری برای باز شدن پلمپ فعالیت هسته‌ای و گسترش آن در زمانی که بحث‌ بعد از مذاکرات اولیه جدی می‌شود، گفت: در ابتدا تنها سه کشور اروپایی مذاکره می‌کردند اما بعدها مذاکرات را خیلی جدی گرفتند، آمریکا هم پای میز مذاکره آمد در حالی‌که مدعی بودند می‌خواهید بمب اتم هم بسازید.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با تاکید بر اینکه در دولت جدید تیم مذاکره‌کننده خوبی وارد کار شد، اظهار کرد: نتیجه این 12 سال مذاکره این بود که ما امروز هسته‌ای هستیم و محاصره ایران نیز شکسته شده است.


وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از رفتارشان عقب‌نشینی کوتاه‌مدت کرده‌اند، گفت: از رفتار آمریکایی‌ها نتیجه می‌گیریم که مجبور شدند عقب‌نشینی کنند ولی به دنبال اقدامات بعدی هستند و ما هم باید از فرصت استفاده کنیم و در همین راستا دولت در تلاش است که روابط بین‌المللی را گسترش دهد.


رضایی در ادامه با اشاره به احتمال بازگشت تحریم‌ها، گفت: در این حالت اروپایی‌ها در همه جا سرمایه‌گذاری نخواهند کرد.


رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح تجزیه کشورهای منطقه از سوی عربستان، تصریح کرد: عربستان سعودی به دنبال تحرکات جدید در خلیج و کویت است و در همین راستا چاه‌های نفت نخجیر را که مربوط به کویت است اشغال کرده و از طرف دیگری در صدد تغییرات در داخل کشور کویت است.


وی اظهار کرد: دوستانه به عربستان می‌گوییم که گسترش ناامنی به نفع هیچ کس نیست و جهان اسلام به همکاری برای گسترش امنیت و صلح نیاز دارد.


وی در مورد تشکیل ستاد فرماندهی سیاست مقاومتی و دستور رهبر انقلاب، گفت: مجمع موافق است که این ستاد در دولت تشکیل شود چون دولت و آقای روحانی هم مصمم است که این کار را انجام دهد.



انتهای پیام/

ارسال نظر