صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۳ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۳

شورای امنیت سازمان ملل خواستار کناره‌گیری حوثی‌ها از قدرت شد

شورای امنیت سازمان ملل متحد با اکثریت آرا از جنبش حوثی‌ها خواست تا قدرت را در یمن واگذار کنند و به حبس مقام‌های دولتی این کشور از جمله رئیس‌جمهوری پایان دهند.
کد خبر : 3698

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، شورای امنیت سازمان ملل متحد شب گذشته (یکشنبه) با صدور قطعنامه‌ای از حوثی‌های یمن خواست تا بدون قید و شرط و فوری از نهادهای دولتی صنعا خارج شوند و به حبس خانگی رئیس‌جمهوری و اعضای کابینه دولت یمن پایان دهند.


براساس این گزارش، در قطعنامه شورای امنیت علیه حوثی‌های یمن که با رای مثبت هر ۱۵ عضو این شورا تصویب شد، آمده است: اگر حوثی‌ها به درخواست واگذاری قدرت عمل نکنند، این شورا آمادگی دارد تا اقدامات متقابل دیگری را انجام دهد.


باوجود این تهدید، در قطعنامه شورای امنیت، درخواست کشورهای عرب شورای همکاری خلیج‌فارس برای استفاده از نیروی نظامی علیه حوثی‌ها بیان نشده است.


روز شنبه وزرای امورخارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس (عربستان، بحرین، کویت، امارات، عمان، و قطر) با صدور بیانیه‌ای خواستار دخالت نظامی شورای امنیت در یمن بر اساس فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد شده بودند.


ماه گذشته و به دنبال ادامه اعتراضات جنبش حوثی‌ها در صنعا، رئیس‌جمهوری یمن و کابینه این کشور از مقام خود استعفا کردند. همچنین جنبش حوثی‌ها پس از انحلال پارلمان یمن و تشکیل شورای ریاست جمهوری، از تهیه قانون اساسی جدید برای اداره امور کشور سخن گفته‌اند.


کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس، قدرت گرفتن حوثی‌ها در یمن را تهدیدی برای امنیت و ثبات خود می‌دانند و معتقدند که شیعیان حوثی از پشتیبانی ایران برخوردار هستند. باوجود این، مقام‌های ایران و حوثی‌ها این اتهام را رد می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر