اگر مخاطبین رسانهها احساس کنند در جریان حقایق نیستند راهشان جدا میشود
منصور ضابطیان در گفتگو با خبرنگار حوزه رسانه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با اقبال برخی از مخاطبان به اخبار رسانههای خارجی فارسی زبان از جمله بیبیسی فارسی و یا صدای آمریکا، اظهار کرد: این رسانهها در انتشار اخبار به نوعی عمل میکنند که در ذهن مخاطب بیطرفی را القاء میکنند که این موضوع از لحاظ رفتارشناسی رسانهای قابل بررسی است.
وی ادامه داد: این شیوه رفتار رسانهای، شیوه نوینی نیست، زمانیکه یک رسانه در ارتباط با یک موضوع دیدگاههای موافق و مخالف را به مخاطب ارائه میکند باعث میشود یکی از دیدگاهها به ذهنیت مخاطبان نزدیک بوده و باعث باورپذیری آن شود.
این برنامهساز تلویزیونی تصریح کرد: فعالیت رسانههای بینالمللی بهواسطه گستردگی روابط ژورنالیستی در جهان به نوعی اعتمادبرانگیز شده و دایره ارتباطیشان مخاطبان را تحت تأثیر قرار میدهد.
ضابطیان در ادامه به لزوم توجه رسانهها در کشور به مخاطبانشان سخن بهمیان آورد و گفت: در جنگ رسانهای امروز رسانهها در کنار دولت و ملت باید پا بهپای هم پیش بروند و در انعکاس اخبار و اطلاعات نگاههای مختلف را مدنظر قرار دهند، چون با توجه به گستردگی رسانهها و شبکههای اجتماعی چیزی از نگاه مردم پنهان نمیماند.
این فعال رسانهای اذعان کرد: در صورتیکه مخاطبان رسانهها احساس کنند که در جریان تمام حقایق قرار نمیگیرند در آن زمان راهشان را جدا کرده و این دقیقاً زمانی است که رسانههای ما بازنده اصلی جنگهای رسانهای هستیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: زمانیکه یک برنامه یا تکنیک رسانهای بهعنوان یک روش مورد توجه مخاطبان قرار میگیرد بهتر است با الگو گرفتن و بومی کردن آن، در جذب مخاطب و پاسخگویی به نیازهایشان اقدام کنیم.
انتهای پیام/4105/
انتهای پیام/