صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۰ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
شاه‌نشین در گفتگو با آنا:

بیشتر نکات بیانیه گام دوم انقلاب آرزوی دیرینه مردم ایران بوده است

نماینده مردم شهریار، شهرقدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر نکات مطرح‌شده در بیانیه گام دوم انقلاب، آرزوی دیرینه مردم کشورمان بوده است.
کد خبر : 369192

محمد محمودی‌شاه‌نشین در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در پاسخ به این پرسش که مجلس برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری ارائه و بر آن تأکید شد، چه گام‌های اساسی را در سال 98 برمی‌دارد، اظهار کرد: همانطور که مستحضرید، بناست که مطابق دستوری که مقام معظم رهبری دادند، روی ساختار بودجه‌ریزی کشور در چهار ماه نخست کار شود و برنامه‌های مجلس نیز بر اساس سیاست‌های ابلاغی که به تأیید مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده بود و رهبری نیز این سیاست‌های پولی، اقتصادی، اجتماعی و ... را به مجلس ابلاغ کردند، تعیین می‌شود.


وی افزود: در بحث گام دوم انقلاب، باید گفت که این بیانیه نگاهی آرمانی به چشم‌انداز آینده کشور و نگاهی کیفی به مسائل دارد و برای اینکه این نگاه تبدیل به کمیت و عدد و پیشرفت‌های آن قابل سنجش شود، طبیعی است که باید مجلس و دولت در این ارتباط برنامه‌ریزی کنند و بعضی از نکات آن سال‌های سال آرزوی مردم کشورمان است. اینکه روزی برسد بودجه از زیر سایه نفت خارج شود. اینکه ما به داشته‌های داخل کشور تکیه کنیم و برون‌گرایی باشیم که درون‌زاست.


نماینده مردم شهریار، شهرقدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موارد در قالب حمایت از تولید و رفع موانع تولید طرح می‌شود، اینکه به این امر منجر شود که تعداد کارخانه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش یابد و ما ارقام اساسی مورد نیازمان را به سمت خودکفایی ببریم و سیاست‌ وابسته‌نبودن هم در حوزه اقتصادی و هم در حوزه سیاسی به ابرقدرت‌ها را داشته باشیم و بتوانیم با آسیب‌های اجتماعی مقابله کنیم و تهدیداتی که موجب آسیب‌های اجتماعی می‌شود را تبدیل به فرصت کنیم و از آن رد شویم.


محمودی گفت: همه اینها در مجموعه بیانیه مقام معظم رهبری با عنوان استفاده از توان جوانی در کشور و اینکه مدیریت کشور جوانگرا شود، مشخص شده است و ان‌شاءالله این امر رخ دهد و با تکیه‌ای که بر عقلانیت دارد، از انرژی، قدرت ریسک و توانمندی جوانان هم استفاده شود. فکر می‌کنم مجلس هم در این راستا بخشی را عهده‌دار شده و در قالب طرح طراحی کند، دولت هم قطعاً لوایحی را ارائه خواهد کرد.


وی بیان کرد: از بحث‌هایی که داریم، یکی بحث مدیریت جامعه شهری و درآمد مستمر و پایدار شهرداری‌ها و نگاه سازمان‌ها به مجموعه دستگاه‌های اجرایی است. اینکه انتخابات را به سمتی ببریم که دغدغه نمایندگان و دغدغه ملی شود و از بخشی‌نگری و ... دور شوند و به اهمیت ملی پی ببرند و اهداف ملی را به اهداف منطقه‌ای، بخشی و منافع ملی را به منافع بخشی ترجیح دهند. اینکه شرایطی را ایجاب کنند که بتوانیم با این نگاه و این موضوع که می‌شود به نحوی پیش رفت که نگاه آرمانی رهبر انقلاب را محقق کرد با مسائل برخورد کنیم.


انتهای پیام/4103/4062/ن


انتهای پیام/

ارسال نظر