باید برای جلب رضایت مردم بیشتر تلاش کنیم
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی صبح امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان «جشنواره شهید رجایی» ابتدا با تشکر از مجموعه بازرسی و نظارت که تلاش همکاران در وزارت ارتباطات را به رشته قلم درآوردند، بابیان اینک فرآیندها و شاخصههایی برای ارزیابی عملکردها وجود دارد گفت: دودسته شاخص وجود دارد، یکی شاخص عمومی و دیگری اختصاصی که عملکرد دستگاه بر اساس آن ارزیابی میشود. مدیران باید فارغ از این ارزیابیها به این مسئله توجه کنند که آیا از دو بعد شاخصهای اختصاصی و شاخصهای عمومی خودمان از عملکردمان رضایت داریم یا خیر؟
آذری جهرمی با تأکید بر اینکه شاخصهای اختصاصی که همان مأموریتهایی است که بر عهدهدارید و شاخصهای عمومی رضایت مردم است گفت: شاخص عمومی رضایت مردم از عملکردمان است و اهمیت ویژهای دارد و لازمه آن توجه به این مسئله است که مردم چه خواسته، انتظار و دیدگاهی نسبت به ما دارند.
وزیر جوان دولت تدبیر و امید با اشاره به درخواستش از مردم برای انتقاد از او در شبکههای اجتماعی گفت: مجموعاً حدود 7 هزار پیام و بهنوعی انتقاد و انتظار و خواسته دریافت شد. بخش نخست به مسئله فیلترینگ اختصاص داشت که البته خارج از اختیارات ما است نه اینکه الزاماً همه آن خارج از اختیار ما باشد.
وی افزود: بخشی برمیگردد به اینکه دوستانی که مجری هستند مقداری در برابر تصمیمهای نادرست دفاع و تحرک داشته باشند و بدانند این بخشی از حقوق مردم است. چه کسی باید پیگیر حقوق مردم باشد! وقتی مثلاً یک سایت را بدون دلیل مشخص فیلتر میکنند. اینجا باید مجموعهای باشد که مسئولیت را پیگیری و بر عهده بگیرد.
وزیر ارتباطات بخش دوم انتقادات را درباره کیفیت خدمات اینترنت و خدمات صوتی دانست و تصریح کرد: ضروری است برای ارتقا کیفیت و جلب رضایت مردم تلاشهای خود را بیشتر کنیم.
آذری جهرمی تأکید کرد: بخش سوم انتقاد مردم هم متوجه کمفروشی اپراتورهای ارائه خدمات اینترنت است. درست یا غلط؛ این مسئله وجود دارد و مردم این احساس را دارند که اپراتورها در ارائه خدمات خود کمفروشی میکنند که ضروری است به این مسئله ورود جدی داشته باشیم.عدم پوشش شبکههای ارتباطی، ستاره و مربعها که تبدیل به قمارخانههای آنلاین شدهاند و رسیدگی به پیامکهای مزاحم، از دیگر مطالبات مردم است که باید در سال جدید نسبت به آنها توجه جدی شود.
وزیر جوان دولت تدبیر و امید در ادامه با اشاره به انتظاراتش برای سال 98 گفت: این انتظارات را در چند کلمه خلاصه میکنم. این «جشنواره» مزین به نام شهید رجایی است. آنچه از شهید رجایی و شهید باهنر که مدتزمان کوتاهی در دولت حضور داشتند به یادگار مانده است اول ایستادگی بر اصول، دوم سادهزیستی و سوم توجه به نظر مردم است.
وی افزود: شهید رجایی و باهنر هیچگاه زیر فشار، اصولشان را زیر پا نگذاشتند. اساساً این انقلاب و نظام بر اساس همان اصول پایهگذاری شده است، اگر بنا باشد از اصول کوتاه بیایم و بپردازیم به فروع این رفتار به فرمایش امیرالمؤمنین (ع) مقدمه زوال دولتها است.
وزیر ارتباطات تأکید کرد: نکته دوم این است که لزومی ندارد مدیری برای خودش تشریفات ویژه داشته باشد مدیر باید سادهزیست و مثل کارکنانش باشد. اگر امتیاز و مزایایی هست برای همه باشد اگر برای همه نیست اصلاً نباید باشد.
وزیر ارتباطات ادامه داد: تبعیض بد است اما آنچه از تبعیض بدتر است احساس تبعیض است. این احساس ممکن است ناشی از رفتار مدیران باشد که ضروری است همه تلاش کنیم رفتارمان را اصلاح کنیم تا چنین احساسی در مجموعهمان از بین برود.
آذری جهرمی تصریح کرد: نکته سوم آنکه انتظار داریم دیدگاههای کارکنان انتقال پیدا کند، بهجز روشهای مرسوم دستیاران جوان را هم انتخاب کردهایم که بیواسطه حرفهای پرسنل را بشنوند و اشکالات مدیریتی سازمان را منعکس کنند. دفتر وزیر و ملاقات مردمی هم وجود دارد. راههای ارتباطی باید بازبماند و کارکنان اگر ایرادی هست باید منتقل کنند.
وی در خاتمه گفت: سال 98 وظایف مهمتری پیش روی ما قرار دارد و مسئولیت بسیار سنگینی داریم. به مدد مولود این روزها حضرت امیرالمؤمنین (ع)، همه با یکدیگر عزم میکنیم یک یا علی بلند بگوییم و جانانه سال آینده یک افتخار دیگر برای خودمان، یک دستاورد برای دولت و نظام و رفاه برای مردم رقم بزنیم.
انتهای پیام/4092/
انتهای پیام/