صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۳ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
عاملی مطرح کرد:

اختصاص ۱۸ درصد از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی به تولید ملی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: از برنامه اول تا ششم توسعه نزدیک به 870 مصوبه داشته‌ایم که  ۱۸ درصد از این مصوبات به طور خاص در مورد تولید ملی بوده است.
کد خبر : 368904

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام سیدسعیدرضا عاملی در حاشیه نشست هم‌اندیشی «حمایت از کالای ایرانی، تهدیدها، فرصت‌ها و راهبردها» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این جلسه گزارش اقدامات صورت‌گرفته توسط دستگاه‌های مختلف در زمینه حمایت از کالای تولید ملی ارائه شد.


وی افزود: در برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیری شد و از برنامه اول تا ششم نزدیک به 870 مصوبه داشته‌ایم که  ۱۸ درصد از این مصوبات به طور خاص در مورد تولید ملی بوده است.


نام‌گذاری تمامی سال‌های اخیر مرتبط با تولید ملی و اقتصاد مقاومتی بوده است


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به نام‌گذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری در 10 سال گذشته، افزود: نام‌گذاری تمامی سال‌های اخیر مرتبط با تولید ملی و اقتصاد مقاومتی بوده و لذا این حوزه برای کشور حوزه‌ای راهبردی و محوری است.


عاملی تصریح کرد: نام‌گذاری سال‌ها به این معنا نیست که با پایان سال فعالیت‌های پیرامون آن هدف به اتمام برسد، بلکه باید یک جریان، پویش عمومی و بلندمدت برای تحقق این اهداف ایجاد شود.


استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران بیان کرد: این تصور که مصرف کالای ایرانی در یک دهه در جامعه فراگیر شود، تصور خامی است؛ به عنوان مثال ژاپن به عنوان کشوری که توانسته تولید داخلی خود را به عنوان برند جهانی مطرح کند، حدود 3 قرن تلاش کرده است.


وی ادامه داد: دولت میجی در سال 1870 میلادی دو شعار مطرح کرد که شعار اول آن جهان‌گرایی برای استفاده از ظرفیت‌های موجود جهانی و شعار دوم آن بومی‌سازی بود.


تولید ساخت ایران وارد عرصه رقابت جهانی شده است


استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران گفت: کشور در تقویت تولید ملی نگاهی جهانی دارد، یعنی کالای تولید ایران باید در سطح ملی و جهانی مورد توجه قرار گیرد.


عاملی افزود: ما می‌خواهیم کالای ایرانی در سطح ملی و همچنین در سطح جهانی جزء کالای مورد توجه باشد، البته هم‌اکنون در برخی از کالاهای ملی دارای این ویژگی هستیم.


وی در پاسخ به یک خبرنگار که چرا جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل نمی‌شود، اظهار کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به خصوص در دو ماه پایانی سال، تراکم مسافرت‌های داخلی رئیس‌جمهور و همچنین سفرهای بین‌المللی که از چند ماه قبل تدارک دیده شده، موجب برگزار نشدن جلسات شده است که امیدواریم در سال آینده برگزاری جلسات نظم بهتری پیدا کند و هر دو هفته یک‌بار تشکیل شود.


عاملی همچنین در پاسخ به این سؤال که چرا جلسات با جانشین رئیس شورا که طبق مصوبه می‌تواند رئیس مجلس شورای اسلامی یا رئیس قوه قضائیه باشد، برگزار نمی‌شود، گفت: رئیس‌جمهور به دلیل اهمیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در نزد مقام معظم رهبری، تمایل دارند حتماً جلسات با حضور ایشان تشکیل شود.


انتهای پیام/4123/4118/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر