صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۴ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۴
آخرین اخبار از بحران مهاجران

پلیس ضد شورش مجارستان با پناهجویان درگیر شد/ جلسه ویژه وزیران امورخارجه عضو اتحادیه اروپا امروز برگزار می‌شود

پلیس ضد شورش در مجارستان با مهاجران و پناهجویان حاضر در قطاری که از ایستگاه بوداپست به حرکت در آمده بود، درگیر شد. این در حالی است که امروز جمعه و به‌دنبال انتشار تصویر جسد کودکی سوری در شبکه‌های اجتماعی قرار است جلسه ویژه وزیران امورخارجه عضو اتحادیه اروپا برگزار شود.
کد خبر : 36868

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه خبری «بی‌بی‌سی»، پلیس ضد شورش مجارستان تلاش کرد تا مهاجران و پناهجویان حاضر در قطاری را که از ایستگاه بوداپست به حرکت در آمده بود، پیاده و آن‌ها را به اردوگاه پناهندگان در نزدیکی ایستگاه قطار منتقل کند.


براساس این گزارش، مقام‌های مجارستان روز گذشته (پنج‌شنبه) ایستگاه قطار بوداپست پایتخت این کشور را پس از دو روز تعطیلی، به روی پناهجویان باز کردند.



دولت مجارستان در چند روز گذشته به این افراد اجازه ورود به ایستگاه قطار و سفر را نمی‌داد که این موضوع منجر به بروز تنش و حتی درگیری میان این پناهجویان و نیروهای پلیس شده بود. این قطار پس از چند ساعت از بوداپست راه افتاد ولی در نزدیکی اردوگاه پذیرش مهاجران در شهر «بیچکه» متوقف شد.


اتریش در واکنش به سفر مهاجران به این کشور، سفیر مجارستان در وین را به وزارت امورخارجه احضار کرد و هشدار داد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید به قوانین مهاجرت و پناهندگی مطابق کنوانسیون ژنو احترام بگذارند.


با ادامه بحران کنونی در اروپا اختلافات میان کشورهای اروپایی بر سر مدیریت بحران بیش از پیش افزایش یافته است. «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان گفته است که بحران مهاجران و پناهجویان اروپا مشکل آلمان‌ است، زیرا آلمان مقصد افرادی است که وارد اتحادیه اروپا می‌شوند.


«دونالد تاسک» رئیس اتحادیه اروپا هشدار داد که اختلاف میان کشورهای اروپایی بر سر بحران پناهجویان رو به افزایش است و دست‌کم یکصد هزار پناهجو باید به‌طور عادلانه در میان کشورهای اروپایی تقسیم شوند.


از سوی دیگر «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه گفته‌اند که پیشنهادهای مشترک خود را برای اسکان مهاجران و پناهجویان در اتحادیه اروپا ارائه خواهند کرد.


برگزاری جلسه ویژه وزیران امورخارجه عضو اتحادیه اروپا


از سوی دیگر انتشار تصویر جسد کودکی سوری که به همراه مادرش در تلاش برای رسیدن به اروپا در دریا غرق شده بود، باعث شد تا وزیران امورخارجه عضو اتحادیه اروپا اقدام به برگزاری نشست ویژه‌ای کنند.



خبرگزاری «رویترز» در این‌باره گزارش کرد: وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز جمعه نشستی برگزار می‌کنند تا درباره بحران مهاجران که قاره اروپا با آن مواجه شده است، رایزنی کنند.


تصویر «ایلان کردی» پسربچه سه ساله‌ سوری که قایق حامل وی در دریا در هم شکست به‌طور گسترده‌ای در رسانه‌های جهانی و محلی و نیز شبکه‌های اجتماعی بازتاب پیدا کرده است. «ایلان» که همراه مادر و دیگر برادرش از غرق شدن قایق جان سالم به در نبردند، به تصویری نمادین از «گسترده‌ترین بحران ناشی از پناهجویان» در اروپا از زمان پایان جنگ دوم جهانی تاکنون تبدیل شده است.


«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا قرار است هفته آینده طرحی را برای جابه‌جا کردن دست‌کم ۱۲۰ هزار پناهجو به دیگر کشورها، برای کاستن از مشکلات ناشی در مبادی اولیه ایتالیا، یونان و مجارستان ارائه کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر