صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اما و اگرهای عدم ایمنی مترو؛

افتتاح 3 ایستگاه خط 7 مترو تهران در اما و اگر ناایمنی

به‌نظر می‌رسد با وجودی‌که امروز سه ایستگاه‌ خط 7 مترو تهران بازگشایی می‌شود، همچنان دغدغه کمیسیون تخصصی این حوزه در خصوص امنیت آن همچنان تأمین نشده است.
کد خبر : 368107

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، «فاز دوم هفتمين شاهرگ شهر؛ 25 اسفندماه به بهره‌برداری می‌رسد.» 


این تیتر خبر شركت راه آهن شهری تهران و حومه برای بهره‌برداری از فاز دوم بخش شمالی خط 7 مترو است که به طول هفت و نيم كيلومتر و با سه ایستگاه هلال احمر، دانشگاه تربیت مدرس و میدان صنعت امروز بازگشایی می‌شود.


در بخشی از این خبر اشاره شده بود که ايستگاه‌های دانشگاه تربیت مدرس و میدان صنعت به‌علت وجود برخی مشكلات از جمله نقص در سیستم تهویه و سیگنالینگ تعطیل شده بود و اکنون با رفع اين نواقص و ايمن‌سازی دوباره راه‌اندازی می‌شوند.


خبری که مدت‌هاست در مناسبت‌‌های مختلف توسط پیروز حناچی شهردار تهران به آن اشاره می‌شد و علاوه بر آن نیز از چند روز پیش با نصب بنرهایی در سطح شهر نوید این اتفاق خوش به شهروندان پایتخت نوید داده شد.


بهره‌برداری از خطوط جدید مترو، آن هم در شهری مثل تهران که دارای گره‌های ترافیکی فراوان است امری بسیار پسندیده است ولی بی‌توجهی به امنیت کامل آن برای شهروندان به‌نظر مهم‌تر از عیدی دادن مدیریت شهری به مردم در ایام پایانی سال 97 است، موضوعی که از سوی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران بر آن تأکید شده است.


محمد علیخانی در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به این‌که بیش از حد یک هزار میلیارد تومان در سال ۹۷ در خطوط ۶ و ۷ مترو تهران هزینه شده است، اظهار کرد: در سال ۹۷ بسیاری از ایرادهای خط ۷ مترو تهران که مهمترین آنها مربوط به سیگنالینگ بود حل شد.


وی در ادامه ضمن اشاره به جلسه‌ای که هفته گذشته با مسئولان معاونت حمل و نقل و ترافیک و مترو  تهران برگزار شد، افزود: گزارشی که دریافت کردیم مبنی بر این‌‌ بود که تقریباً در بخش سیگنالینگ و پله‌های فرار خط ۶ و ۷ که تا پیش از این ناقص بوده مشکلی وجود ندارد اما در بحث هواکش در این خطوط همچنان دارای مشکل هستیم.


در زمان بروز آتش‌سوزی در مترو، هواکش بسیار حیاتی است


رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که بر اساس استاندارد، تعداد هواکش‌ها در تونل‌ها می‌بایست بیشتر باشد، ادامه داد: ما تأکید کردیم که هر چه سریع‌تر تعداد هواکش‌ها باید به تعداد مورد نیاز برسد زیرا این موضوع در اتفاقاتی همچون بروز آتش‌سوزی بسیار حائز اهمیت و حیاتی است.


علیخانی تصریح کرد: شاید به خودی خود در بحث هواکش‌ها اتفاقی رخ ندهد و تا الان نیز خوشبختانه در مترو تهران حادثه جدی آتش‌سوزی نداشتیم، ولی در صورت بروز چنین حوادثی، نبود هواکش می‌تواند باعث شود که دود در سطح پایین قرار گرفته و افراد به سرعت به‌دلیل خفگی جان خود را از دست بدهند.


تا زمانی‌که مطمئن نیستید خطوط جدید مترو را بهره‌برداری نکنید


وی در ادامه به پله‌های فرار و راه‌های خروجی تعبیه شده در شرایط اضطرار که تا پیش از این وجود نداشت اشاره و بار دیگر تأکید کرد: تعداد مورد نیاز هواکش‌ها حتماً باید در مترو  تأمین شده و به میزان استاندارد آن برسد.


رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران افزود: تأکید من بر این است که تا زمانی که مطمئن نیستید خطوط جدید مترو را مورد بهره‌برداری قرار ندهید، ولی مشاوران و مسئولان مربوطه ممکن است بگویند که تعداد هواکش در تونل‌ها فعلاً جوابگو بوده و مشکلی ایجاد نمی‌شود.


علیخانی خاطرنشان کرد: ما در گذشته هم در خصوص ایمنی خط ۷ مترو تهران تضمین خواسته و اخطار دادیم و چون مسئولان نتوانستند نسبت به این موضوع به ما تضمین دهند آن را تعطیل کردیم.


نباید درباره خطی که هنوز افتتاح نشده اظهار‌نظر کرد


اما در همین خصوص فرنوش نوبخت در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با نا‌ایمن بودن خطوط 6 و 7 مترو تهران اظهار کرد: هر وقت خطی آماده افتتاح و بهره‌برداری است، این اقدام با رعایت تمام موارد ایمنی انجام می‌شود و نباید درباره خطی که هنوز افتتاح نشده اظهار‌نظر کرد.


مدیر‌عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با اشاره به این مطلب که بهره‌برداری یک علم است و متخصصین شرکت بهره‌برداری که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند علم آن را دارند، بار دیگر خاطرنشان کرد: زمانی‌که خط مترو بخواهد به بهره‌برداری برسد بازدیدهای لازم صورت گرفته و بهره‌برداری با توجه ارزیابی‌های تخصصی انجام می‌پذیرد.


امید آن می‌رود تا افتتاح و راه‌اندازی از سه ايستگاه خط 7 مترو پايتخت که امروز با حضور شهردار تهران و رئیس شورای اسلامی شهر تهران صورت می‌گیرد و سایر پروژه‌های مدیریت شهری، بیش از آن‌که تبلیغ‌کننده اقدامات در یک دوره مدیریتی خاص باشد سلامت، ایمنی و آسایش شهروندان را بیش از پیش مدنظر قرار دهد.


انتهای پیام/4105 
 


انتهای پیام/

ارسال نظر