صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۸ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
یک مدرس دانشگاه:

خانواده شکل دهنده هویت انسان‌ها و انتقال دهنده فرهنگ‌ها به نسل‌های آینده است

یک مدرس دانشگاه با تاکید بر اهمیت خانواده خاطرنشان کرد: خانواده شکل دهنده هویت و شخصیت انسان‌ها، انتقال دهنده فرهنگ‌ها و تمدن‌ها و حافظ فرهنگ و تمدن اصیل و اعتقادات صحیح به نسل‌های آینده است.
کد خبر : 36805

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام دکتر حسن امان‌الهی در کارگاه آموزشی «خانواده موفق» که به همت دفتر فرهنگ اسلامی واحد لنجان و با حضور خانواده کارکنان در سالن اجتماعات شیخ بهایی این دانشگاه برگزار شد، خانواده را به چهار دسته متلاشی، متزلزل، متعادل و متعالی تقسیم کرد و گفت: به نظر روان‌شناسان، خانواده متعادل است، اما در فرهنگ اسلامی یک مرتبه بالاتری به نام خانواده متعالی وجود دارد که برای رسیدن به چنین مرتبه‌ای لازم است از همان گام‌های نخست شکل‌گیری زندگی مشترک، اصولی را در نظر داشت و آنها را مهم و جدی تلقی کرد. این اصول باید در تمام مراحل زندگی مشترک به کار گرفته شوند تا آن زندگی به استحکام، تعادل و در نهایت تعالی برسد. البته عمل کردن به این اصول حتی از میانه راه، گشایش‌های مبارک و نتایج نیکویی خواهد داشت.


این مشاور خانواده، بسیاری از آسیب‌ها در روابط زناشویی را در روش انتخاب همسر عنوان کرد و افزود: ازدواج خرید یک کالا نیست که فقط برای یک روز، یک ماه یا یک سال به آن نیاز باشد، پیمانی است که تبعات مستقیم آن حداقل نیم قرن و نتایج غیرمستقیم آن سال‌ها در زندگی انسان و نسل‌های بعدی اثر می‌گذارد. البته ما تکنیک و روش‌های بسیاری داریم که با به‌کارگیری آن در روابط زناشویی تا حد زیادی می‌توان تبعات منفی انتخاب غلط را محدود کرد، ولی هر عاقلی به این نکته واقف است که باید علاج واقعه قبل از وقوع کرد. پس مشاوره‌های قبل از ازدواج را جدی بگیریم.








ازدواج خرید یک کالا نیست که فقط برای یک روز، یک ماه یا یک سال به آن نیاز باشد، پیمانی است که تبعات مستقیم آن حداقل نیم قرن و نتایج غیرمستقیم آن سال‌ها در زندگی انسان و نسل‌های بعدی اثر می‌گذارد.

وی محبت را انگیزه بسیاری از تلاش‌ها و زحمت‌های طاقت‌فرسای زندگی دانست و تصریح کرد: خداوند متعال انسان‌ها را به گونه‌ای آفریده که وقتی نیازها و مصالح یکدیگر را تأمین می‌کنند، کم‌کم رابطه‌ای میانشان ایجاد می‌شود و رشد می‌کند؛ این عاطفه به شکلی نیرومند و به طور طبیعی، میان دو همسر به وجود می‌آید و می‌تواند نقش مهمی در تأمین مصلحت کل خانواده ایفا کند. می‌توان گفت که نیرومندترین عامل دوام و رشد خانواده، عاطفه و محبت اعضای آن به یکدیگر است. بنابراین، به حکم عقل، اگر زندگی خانوادگی ضرورت داشته باشد، بهترین عامل برای استحکام و بقای آن، برانگیختن عواطف متقابل افراد خانواده نسبت به هم است.


کارشناس صدا و سیمای استان اصفهان با تاکید بر سپاسگزاری ذوجین از یکدیگر اظهار کرد: یک رابطه موفق زناشویی نه تنها به چگونگی تقسیم‌‌کارهای خانه بین یک زوج، بلکه به چگونگی بیان سپاس‌گزاری‌شان از یکدیگر بستگی دارد.


وی تاکید کرد: همیشه به آینده و دستیابی به موقعیت‏‌های برتر در زندگی فکر کنید اما در عین حال از زمان حال و شرایط فعلی خود غافل نشوید. اینگونه با خود فکر کنید که در گذشته به داشتن شرایط فعلی خود غبطه می‏‌خورید و روزی دوست داشتید که به اینجا برسید. پس اکنون که این شرایط را به دست آورده‌‏اید، به نوعی در زندگی خود شاد هستید. پس نباید شکرگزاری را فراموش کنید. در این صورت است که از هم اکنون می‌‏توانید به فردایی بهتر و دستیابی به موقعیت‏‌های کاری و درآمدزایی مناسب‏تر فکر کنید.


در این کارگاه تعدادی بروشور و CD آموزشی به شرکت کنندگان اهدا شد که مورد استقبال خانواده کارکنان واحد لنجان قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر