صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۲ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۴
در دیدار با جمعی از فرهیختگان و برگزیدگان ساکن آمریکا مطرح شد؛

لاریجانی: توافق هسته‌ای به صلاح منافع ملی است

رئیس مجلس شورای اسلامی با جمعی از ایرانیان فرهیخته و برگزیده ساکن آمریکا در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کرد.
کد خبر : 36779

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی، در این دیدار علی لاریجانی، ایرانیان خارج از کشور را سرمایه‌های انسانی ارزشمند برای کشور برشمرد و از این دیدار اظهار خرسندی کرد.


رئیس مجلس در مورد توافق هسته ای ایران و 1+5 گفت: این توافق دوره متفاوتی در روابط ایران و غرب آغاز کرد. این توافقنامه در حال بررسی در داخل کشور است و هرچند دارای اشکالاتی باشد اما در مجموع مثبت بوده و البته مهم نحوه اجرای آن است.


وی با برشمردن اولویت‌های پس از توافق در دوره جدید توسعه فعالیت‌های اقتصادی و توجه به توسعه کشور را پراهمیت توصیف و تاکید کرد: در زمینه‌های نفت، گاز و پتروشیمی نیازمند سرمایه‌گذاری جدید به ویژه در میادین مشترک با کشورهای همسایه هستیم.


لاریجانی از ایرانیان خارج از کشور و بازرگانان و تجار ایرانی مقیم خارج از کشور خواست سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف صنعت و بازرگانی را مورد توجه قرار دهند.


افراطی‌گری در منطقه باعث مخدوش‌شدن چهره واقعی اسلام در دنیا می‌شود


رئیس قوه مقننه افراطی‌گری و ظهور جریان‌های تروریستی در منطقه را سبب ناامنی و مخدوش شدن چهره واقعی اسلام در دنیا عنوان کرد.


وی دخالت‌های خارجی و تصمیمات نادرست برخی کشورهای غربی و صهیونیست‌ها را سبب ایجاد گروه‌های افراطی در منطقه و ایران‌هراسی در فضای رسانه‌ای و افکا رعمومی غرب عنوان کرد.


رئیس مجلس شورای اسلامی از ایرانیان مقیم خارج خواست تا از ظرفیت‌های انسانی و سرمایه‌های خود برای تأثیرگذاری مثبت در فضای سیاسی و رسانه‌ای و هدایت وروشنگری افکار عمومی استفاده کنند.


وی تسهیل فضای کسب و کارو ایجاد امکان استفاده از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج را برای توسعه کشور مفید و موثر خواند.


حمایت از ایرانیان مقیم خارج وظیفه وزارت امور خارجه است


لاریجانی حمایت از ایرانیان مقیم خارج را وظیفه وزارت امور خارجه توصیف و تصریح کرد: بایستی موانع حضور فعال ایرانیان مقیم خارج را در کشور فراهم کنیم.


رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از هموطنان درباره توافق هسته‌ای، گفت: در مجموع این توافقنامه به صلاح منافع ملی کشور است و هرچند دارای اشکالاتی است اما این نکته که غرب مجبور به اذعان به حقوق هسته‌ای ما شد نکته‌ای مثبت است.


آذربایجان، مسیر مناسبی برای انتقال گاز ایران به اروپا/ ضرورت تکمیل راه‌آهن آذربایجان- ایران


همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی با برخی از همتایان خود از کشورهای مختلف در شب گذشته دیدار کرد. در این راستا لاریجانی با رئیس مجلس آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.


وی با اشاره به روابط دیرینه دو کشور همسایه و مشترکات فرهنگی، توسعه مناسبات به ویژه در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی را خواستار شد.


رئیس مجلس شورای اسلامی، جمهوری آذربایجان را مسیر مناسبی برای انتقال گاز ایران به اروپا دانست و گفت: همکاری‌های نزدیکتر دو کشور در زمینه‌های نفت و گاز می‌تواند بیش از پیش گسترش یابد.


رئیس مجلس جمهوری آذربایجان نیز ضمن دعوت از آقای لاریجانی برای سفر به باکو، از آغاز رایزنی‌هایی میان کشورش با طرف‌های اروپائی برای احداث کمربند گازی خبر داد.


اوکتای اسد اف احیای جاده ابریشم از طریق ترکیه و گرجستان را فرصت مناسب دیگری برای توسعه مبادلات کشورش با ایران خواند و گفت: در صورت تکمیل بیست کیلومتر از راه آهن جمهوری آذربایجان به آستارای ایران، تحول مهمی در این زمینه رخ خواهد داد.


ضرورت فعال شدن اتاق‌های بازرگانی ایران و کرواسی


همچنین رئیس مجلس با رئیس مجلس کرواسی نیز دیدار کرد و در این ملاقات گفت: از توسعه روابط تجاری واقتصادی با کرواسی استقبال می‌کنیم. دو کشور می‌توانند در زمینه‌های صنعتی به ویژه انرژی روابط خوبی داشته باشند و ما آماده توسعه مناسبات در این بخش هستیم.


وی با دعوت از رئیس مجلس کرواسی برای سفر به ایران و توسعه پارلمانی خاطرنشان کرد: همزمان با این سفر آماده فعال شدن اتاق‌های بازرگانی دو کشور هستیم.


لاریجانی تروریسم را خطری جهانی دانست و افزود: کشورهای منطقه و اتحادیه اروپا در این مورد آسیب پذیرند.


رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به گسترش تروریست در منطقه، تصریح کرد: با کمک برخی کشورها تروریست‌ها از لحاظ مالی ونظامی تامین می‌شوند.


رئیس مجلس کرواسی هم در این دیدار خواستار توسعه روابط پارلمانی با ایران شد و اظهار کرد: توافق هسته ای ایران ثمرات زیادی برای اتحادیه اروپا از جمله کرواسی دارد.


یوسب لِکو با تاکید بر اینکه جامعه جهانی و اتحادیه اروپا باید نقش پر‌رنگ‌تری در مبارزه با تروریسم داشته باشند، افزود: به همین علت همکاری ما وشما اهمیت بسیاری دارد.


وی به سابقه دیرینه روابط دو کشور اشاره کرد و گفت: حتی نام کرواسی از نام کوروش پادشاه ایران گرفته شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر