صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۶ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
نیک‌پسند:

تدبر در قرآن کریم باید در محافل قرآنی سما پررنگ‌تر باشد

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان گیلان گفت: تدبر در قرآن مجید باید در محافل قرآنی سما پررنگ باشد تا بتوانیم عاملان واقعی این کلام آسمانی باشیم.
کد خبر : 366465

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از رشت، محمد نیک‌پسند صبح امروز در آیین اختتامیه تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی سما با عنوان «طرح قدس» که در آموزشکده فنی و حرفه‌ای سمای واحد رشت برگزار شد، اظهار کرد: کسی که کلام مقدس قرآن را بر زبان جاری می‌سازد، باید مراقب رفتار و کردارش باشد و علاوه بر تدبر، تلاوت و همنشینی با قرآن‌کریم، اثرات نورانی قرآن را نیز در رفتار و عمل انسان خودش نشان دهد.


وی، تدبر در قرآن را بخش بسیار مهمی در کنار طرح قرآن در سما عنوان کرد و افزود: تدبر در قرآن مجید باید در محافل قرآنی سما پررنگ باشد تا بتوانیم با دقت و تمرکز بیشتر در این حوزه فعالیت و عاملان واقعی این کلام آسمانی باشیم.


دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان گیلان با بیان اینکه اعجاز قرآن در ساختن انسان و جامعه انسانی است، اضافه کرد: قرآن پیام روشن الهی است که همه انسان‌ها را به راستی و درستکاری دعوت می‌کند.


نیک‌پسند مطرح کرد: آموزش قرآن در سما «طرح قدس» در طول سال تحصیلی در همه مراکز آموزشی سمای استان گیلان اعم از مدارس و آموزشکده با حضور استادان و  مربیان برجسته قرآنی برگزار می‌شود.


در ادامه این آیین، کارشناس آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی سمای استان گیلان اظهار کرد: مرحله استانی مسابقات قرآنی سما (طرح قدس) با حضور منتخبان شهرهای رشت، لاهیجان، آستارا، انزلی، لنگرود و تالش به میزبانی سمای واحد رشت برگزار شد.


مریم رئوف افزود: در این دوره از مسابقات 43 دانش‌آموز مدارس سمای استان گیلان در رشته‌های ترتیل، حفظ، تدبر در آیات قرآن، انشای‌ نماز، نهج‌البلاغه، مداحی و اذان باهم رقابت کردند.


وی با بیان اینکه در رشته ترتیل متوسطه دوره نخست دختران، فاطمه حبیب‌نیا از انزلی و در متوسطه دوره دوم دختران، فروزان محمد‌نژاد از لاهیجان حائز رتبه نخست شدند، مطرح کرد: در رشته تدبر در قرآن دوره نخست و دوم متوسطه دختران نیز فاطمه نیک از لاهیجان و فرشته کریمی از آستارا مقام نخست را کسب کردند.


کارشناس آموزش، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی سمای استان گیلان، نفرات نخست انشای نماز را در بخش دختران عسل یداللهی از رشت و صبا کردی‌زاده از انزلی اعلام کرد.


رئوف با اعلام نفرات برتر رشته ترتیل در بخش پسران افزود: در این بخش در متوسطه دوره اول محسن موسی‌زاده از لاهیجان و در متوسطه دوره دوم امیر‌رضا صبحی از رشت رتبه نخست را کسب کردند.


وی با اشاره به اینکه در رشته اذان آرین شعبان‌نژاد حائز رتبه نخست شد، ادامه داد: در رشته مداحی پسران و دختران نیز مجتبی صالحی و عسل علی‌پور از لاهیجان مقام نخست را به‌ دست آوردند.


دبیر جشنواره قرآنی سمای استان گیلان تصریح کرد: دانش‌آموزانی که رتبه‌های نخست جشنواره قرآنی سما را کسب کردند به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.


انتهای پیام/4078/4117/


انتهای پیام/

ارسال نظر