صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۵ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
افشاگری رسانه مخالف اردوغان؛

انتقال آزادانه تجهیزات ساخت بمب از مرز ترکیه توسط داعش+ تصاویر

پایگاه اینترنتی روزنامه بوگون، رسانه مخالف ترکیه، تصاویری جدید از همکاری داعش و دولت آنکارا را منتشر کرده است.
کد خبر : 36617

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، تصاویری که از دوربین‌های مداربسته گذرگاه مرزی آکچاکال(در استان شانلی‌اورفه ترکیه) در مرز سوریه گرفته شده است نشان می‌دهد که نیروهای داعش از این گذرگاه مرزی با همکاری رئیس گمرک و نیروهای امنیتی مرزی، ادوات نظامی و تجهیزات مورد نیاز ساخت بمب را از این گذرگاه به مناطق تحت کنترل داعش در خاک سوریه انتقال می‌داده‌اند.


پیش از آزادسازی گری‌سپی(تل ابیض) به دست نیروهای یگان‌های مدافع خلق از تصرف داعش نیز گزارش‌های متعددی مبنی بر تامین برق مورد نیاز داعش از نیروگاه برق آکچاکال منتشر شده بود.


براساس گزارش روزنامه بوگون چاپ ترکیه، صفحات فلزی بزرگی با وزن 400 تا 500 کیلوگرم برای ساخت و پشتیبانی خودروهای زرهی به وسیله ماشین‌های سنگین از این گذرگاه مرزی با حضور مسئولان آن عبور می‌کنند.


همچنین در این میان لوله‌های مورد نیاز برای ساخت خمپاره انداز، کابل‌های برق، فیوزهای مورد نیاز برای ساخت بمب و همینطور مواد منفجره با اطلاع و حضور مقامات این گذرگاه به کرات از مرز آکچاکال عبور کرده‌اند. در تصاویر مختلفی حضور مقامات گمرکی ترک در کنار این تجهیزات نظامی دیده می‌شود که ایستاده‌اند و انتقال این تجهیزات را تماشا می‌کنند.


پایگاه اینترنتی روزنامه بوگون پس از انتشار این تصاویر از سوی نیروهای امنیتی مورد حمله قرار گرفت.


گروه رسانه‌ای ایپک کانال‌های تلویزیونی بوگون و کانال تورک و همچنین روزنامه‌های ملیت و بوگون را در اختیار دارد و وب‌سایت BFNNews نیز متعلق به این گروه رسانه‌ای است. این گروه رسانه‌ای به فتح الله گولن، رقیب اصلی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه تعلق دارد که هم اکنون در آمریکاست.


در جریان این حمله، پلیس نقابدار به 23 دفتر این گروه رسانه‌ای و همچنین دانشگاه ایپک در آنکارا حمله کرد.


آژانس خبری آناتولی گزارش داد،‌ پلیس این گروه را به ارائه و تامین مالی و تبلیغات گسترده برای یک گروه تروریستی متهم کرده است.


این گروه رسانه‌ای در بیانه‌ای که روز سه شنبه منتشر شد، این عملیات پلیس ترکیه را محکوم کرد و اتهامات واردشده را بی‌پایه و اساس دانست و گفت: اگر پلیس بتواند یک مورد پول غیرقانونی بیابد، ما آماده هستیم تا شرکت را تحویل آنها بدهیم.


این اقدام جدیدترین تلاش دولت آنکارا در هدف قرار دادن حامیان جنبش قدرتمند خدمت به ریاست فتح الله گولن محسوب می‌شود که از اقدامات دولت اردوغان به شدت انتقاد می‌کند.



انتهای پیام/

برچسب ها: گروه تروریستی
ارسال نظر