صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۹ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
زندی‌فر عنوان کرد:

افت ۳۰ درصدی مرگ و میرهای جاده‌ای با کاهش میانگین سرعت

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: پنج درصد کاهش در میانگین سرعت می‌تواند ۳۰ درصد تعداد مرگ‌ و میرها را کاهش دهد.
کد خبر : 365976

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی, علی زندی‌فر در آستانه نوروز درباره اقدامات پیشگیرانه در هنگام رانندگی و سفر با بیان اینکه بیش از پنج تا ۳۵درصد تلفات جاده‌ای در جهان ناشی از مصرف الکل است، گفت: باید هنگام رانندگی از مصرف انواع نوشیدنی‌ها پرهیز کرد، استفاده از آمفتامین‌ها خطر تصادفات منجر به مرگ را پنج برابر و خطر تصادفات بدون تلفات را تا ۶ برابر افزایش می‌دهد.


وی با تأکید بر استفاده نکردن از تلفن همراه هنگام رانندگی بیان کرد: استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی(به صورت دستی و یا هندزفری) احتمال وقوع تصادف را چهار برابر افزایش می‌دهد؛ چراکه استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی منجر به کاهش ۵۰درصدی عکس‌العمل راننده نسبت به زمانی که از تلفن همراه استفاده نمی‌کند، می‌شود.


مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی درباره مدیریت سرعت اظهار کرد: یک اصل پذیرفته‌شده آن است که هر یک درصد افزایش در میانگین سرعت موجب افزایش چهار درصدی ریسک تصادف فوتی و سه‌درصدی افزایش ریسک حوادث جدی می‌شود، پنج درصد کاهش در میانگین سرعت می‌تواند ۳۰ درصد تعداد مرگ‌ و میرها را کاهش دهد، برای عابران پیاده در جاده‌ها خطر مرگ به سرعت در حال افزایش است، اگر سرعت از ۵۰ کیلومتر به ۶۵ کیلومتر در ساعت برسد، ریسک مرگ برای عابران پیاده ۴.۵ برابر می‌شود.


زندی‌فر درباره موارد ایمنی برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه و خطر عنوان کرد: استفاده از کمربند ایمنی ریسک مرگ‌ و میر را در میان رانندگان و سرنشینان صندلی جل ۴۵ تا ۵۰ درصد و ریسک مرگ‌ و میر و صدمات جدی در میان سرنشینان عقب را ۲۵درصد کاهش می‌دهد، در تصادفات پهلوبه‌پهلو خودرو خطر مرگ برای سرنشینان ۸۵درصد در هر ۶۵ کیلومتر است.


وی اضافه کرد: استفاده صحیح از کلاه ایمنی می‌تواند به کاهش ۴۲درصدی صدمات منجر به مرگ‌ و میر و کاهش ۶۹درصدی جراحات سر شود، استفاده از تجهیزات امینی محافظ کودک می‌تواند حداقل ۶۰درصد تلفات را کاهش دهد. برای کودکان هشت تا ۱۲ سال استفاده از تجهیزات تقویت‌کننده صندلی ۱۹درصد احتمال صدمات را در مقایسه با کمربند ایمنی کاهش می‌دهد.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر