صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۱۹ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴
مسئول اجرایى برنامه‌هاى کودکان انجمن دندانپزشکان عمومى ایران:

درمان‌ مناسب دندان‌های شیری تاثیر بسزایی در سلامتی دندان‌های دائمی دارد

مسئول اجرایى برنامه‌هاى کودکان انجمن دندانپزشکان عمومى ایران، عنوان کرد: ارائه درمان‌های مناسب در دوران دندان‌های شیری تاثیر زیادی در سلامتی دندان‌های دائمی خواهد داشت.
کد خبر : 36597

به گزارش گروه اجتماعی آنا، دکتر مارال قربان‌زاده با توجه به اینکه آموزش صحیح و بهره‌مندی از مواد، وسایل و تجهیزات مناسب، همواره از مهمترین اصول دستیابی به درمان‌های موفق و البته رضایتمندی بیماران در حوزه دندانپزشکی است، گفت: با گسترش علوم و فناوری، لزوم بکارگیری نگاه پیشگیرانه در دندانپزشکی یکی از چالش‌های بحث برانگیز در این عرصه است.


مسئول اجرایى برنامه‌هاى کودکان انجمن دندانپزشکان عمومى ایران ادامه داد: زمانی که صحبت از پیشگیری به میان می‌آید ناخود آگاه در ذهن ما دوران کودکی تداعی می‌شود. چرا که با آموزش اصول صحیح بهداشتی می‌توان از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها در دوران پس از آن جلوگیری کرد که در دندانپزشکی نیز وضع به همین منوال است و نگاه پیشگیری در مقوله دندانپزشکی کودکان در سال‌های اخیر در کشور ما نیز دغدغه مسئولان و مورد توجه بوده است.


وی با بیان اینکه ارائه درمان‌های مناسب در دوران دندان‌های شیری تاثیر زیادی در سلامتی دندان‌های دائمی خواهد داشت، عنوان کرد: این مساله از موارد مهمی است که لزوم توجه بیشتر و ارائه راهکارهای مناسب را می‌طلبد.


مسئول اجرایى برنامه‌هاى کودکان انجمن دندانپزشکان عمومى ایران یادآور شد: دندانپزشکی کودکان شاه کلید بهداشت و پیشگیری است و برنامه ریزی‌های کلان اجتماعی در چنین دوران سنی می‌تواند در یک جامعه بزرگ به کاهش پوسیدگی دندان‌ها، اهمیت بافت پریودنتال (بیماری بافت‌های نگهدارنده دندان‌ها)، پیشگیری از درمان‌های ارتودنسی، ارتقای فرهنگ ملی بهداشت، سلامتی مردم و کاهش هزینه سرانه خانواده تبدیل شود.


قربان‌زاده تصریح کرد: اگر پیشگیری در اولویت قرار گیرد، قطعا بیمه‌ها که معمولا از پوشش بیماران دندانپزشکی سرباز می‌زنند، پس از یک دهه راغب خواهند بود با خروج از بحران دندانپزشکی سلامت مردم را تامین کنند که این خود اهمیت و جایگاه پیشگیری در دوران کودکی در دندانپزشکی را نشان می‌دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر