صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۱ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
قمی عنوان کرد:

تجاری‌سازی ایده‌ها راهی به سوی رفع نیازهای کشور

دبیر علمی هفتمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تجاری‌سازی ایده‌ و اختراع‌ها می‌تواند موجب رفع نیازهای کشور در زمینه‌های مختلف شود.
کد خبر : 365969

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف‌آباد، حامد قمی روز گذشته در مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد برگزار شد؛ گفت: تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی می‌تواند از جنبه‌های گوناگون نظیر کسب ثروت برای محققان ایجاد انگیزه برای انجام پژوهش و کسب ثروت برای دانشگاه‌ها مؤثر باشد.


وی با بیان استقبال صورت گرفته از این جشنواره اظهار کرد: افتخار میزبانی دانشجویان، استادان و مسئولان متعددی از شهرها و دانشگاه‌های دیگر را در واحد دانشگاه نجف‌آباد، به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد مستقل کشور داریم.


دبیر علمی هفتمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران ادامه داد: هرساله پژوهش‌های علمی و کاربردی متعددی در حوزه‌های مختلف توسط دانشجویان، پژوهشگران، استادان و جامعه دانشگاهی صورت می‌گیرد و نتایج این تحقیقات و پژوهش‌ها می‌تواند به‌منظور ایجاد ارزش‌افزوده اقتصادی و کسب ثروت از طریق سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی و حقوقی صورت گیرد.


قمی درباره دستاوردهای پژوهشی تصریح کرد: تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی از جنبه‌های گوناگون نظیر کسب ثروت برای محققان، ایجاد انگیزه برای انجام پژوهش، کسب ثروت برای دانشگاه‌ها و از همه مهم‌تر، جنبه تجاری‌سازی ایده‌ها و اختراع‌ها می‌تواند موجب رفع نیازهای کشور در زمینه‌های مختلف و اشتغال‌زایی شود.


وی خاطرنشان کرد: با توجه به آمارهای اخیر از میان اختراع‌هایی که در کشور ثبت می‌شود کمتر از ۵ درصد به مرحله تجاری‌سازی می‌رسد که دلایلی نظیر مشکلات نظام ثبت اختراع کشور می‌تواند موجب این درصد کم شود.


دبیر علمی هفتمین جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران درباره هدف این جشنواره بیان کرد: هدف از جشنواره‌هایی نظیر جشنواره مخترعان، مبتکران و نوآوران دانشگاه آزاد اسلامی در قدم نخست شناسایی و انتخاب اختراع‌های برتر بوده و قدم بعدی حمایت و تجاری‌سازی از ایده و اختراع خواهد بود.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر