صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۴۸ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
امام‌جمعه بندر انزلی:

مسئولیت‌پذیری مهم‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی است

امام‌جمعه بندر انزلی گفت: مسئولیت‌پذیری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و تفاوت‌های نظام اسلامی با نظام طاغوت است.
کد خبر : 365807

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندر‌انزلی، حجت‌الاسلام سید‌عبدالجواد شمس‌الدین در سومین سالگرد شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر‌انزلی و نخستین یادواره شهدای دانشجو و مدافع حرم این شهر اظهار کرد: ما به تازگی چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را سپری کردیم و موضوعی که باید در شرایط کنونی مورد توجه قرار گیرد، آن است که خود و جامعه را بیش از پیش با فرهنگ شهادت تطبیق دهیم.


وی حس تعهد و مسئولیت‌پذیری را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و تفاوت‌های نظام اسلامی با نظام طاغوت و سایر نظام‌ها برشمرده و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در زمان حاکمیت رژیم طاغوت شکل گرفت و درآن رژیم محور اصلی تکبر، منفعت‌طلبی و بی‌توجهی نسبت به زندگی مردم بود.


شمس‌الدین ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی این است که در برابر خداوند، دین، اولیای‌الهی، بشریت احساس تعهد می‌کند و کسانی که این انقلاب را رقم زدند، به دنبال منافع شخصی خود نبودند، بر همین اساس، تمامی ارکان نظام اسلامی باید با ویژگی تعهد و مسئولیت‌پذیری شکل گرفته و تداوم یابد.


امام جمعه شهرستان بندرانزلی گفت: اگر در دانشگاه‌ها که بنا به فرمایش امام خمینی(ره)؛ مبدا تحولات در کشور است، حس تعهد و مسئولیت‌پذیری پررنگ باشد، جامعه ما اسلامی شده و مدیریت جامعه نیز مدیریتی مسئولیت‌پذیر، ارزشی و اسلامی خواهد شد. 


شمس‌الدین با تأکید بر وجود حس مسئولیت‌پذیری در شهدا افزود: وجود حس تعهد و مسئولیت‌پذیری بود که سبب شد در دوران دفاع مقدس افراد بسیاری از اقصی نقاط کشور عازم مناطق جنگی شوند.


وی اضافه کرد: در نظام اسلامی تمام ارکان همانند یک پیکر واحد هستند و نباید کسی به دنبال منافع شخصی خود باشد؛ چراکه این موضوع با راه و تفکر شهدا در تضاد است.


به گزارش آنا، این مراسم با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، امام جمعه، رؤسای ادارات و مسئولان نظامی و انتظامی شهرستان بندرانزلی، مدیران منطقه آزاد انزلی، سرپرست، اعضای هیئت رئیسه، استادان، کارکنان و جمعی از دانشجویان این واحد دانشگاهی و جمعی از مردم ولایت مدار منطقه؛ در مسجد جامع امام حسین(ع) طالب‌آباد انزلی برگزار شد.


انتهای پیام/4117/4103/


انتهای پیام/

ارسال نظر