صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴

کوتاه از واحدهای دامغان، سیرجان، مهاباد، میانه، کرمان، علی‌آباد کتول، بندرعباس، اقلید و سما قوچان

یک دوره کارگاه آموزش ضمن خدمت ویژه کارکنان با موضوع افسردگی، شناخت و روش‌های درمان آن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان برگزار شد.
کد خبر : 36572

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مهدی لشگری مدرس این دوره از کارگاه آموزش ضمن خدمت کارکنان درباره ضرورت برگزاری این دوره آموزشی برای کارکنان واحد دامغان بیان کرد: افسردگی منجر به کم‌کاری کارمند در محل کار می‌شود. فلذا ضرورت دارد کارکنان با علائم و عوامل بوجود آورنده این بیماری آشنایی داشته باشند.


وی ادامه داد: افراد مبتلا به افسردگی مزمن در اغلب اوقات احساس بی کفایتی می کنند و نمی‌توانند از وقایع زندگی لذت ببرند. این افراد بیشتر اوقات غصه‌دار و در خود فرورفته هستند یا احساس گناه می‌کنند و به دیگران با خشم و تندخویی واکنش نشان می‌دهند و سعی می کنند از دیگران کناره گیری کنند.


مدرس کارگاه افسردگی واحد دامغان گفت: آدمهای افسرده به این علت احساس غمگینی می‌کنند که معتقدند از چیز مهمی محروم شده‌اند که عزت نفس آنها را تهدید می‌کند. در نظریه روانکاوی گفته می‌شود که در یک شخص افسرده، پایین بودن عزت نفس و احساس بی‌ارزشی ناشی از نیازی است شبیه نیازی که کودکان به تأیید والدین دارند. عزت نفس آدمی که مستعد افسردگی است بیشتر به منابع بیرونی وابسته است.


خدمات دولت قابل قدردانی است


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان به همراه معاونان خود به مناسبت هفته دولت با منصور مکی آبادی فرماندار ویژه شهرستان سیرجان دیدار کرد.


دکتر ابوالفضل جعفرقلیخانی با تبریک هفته دولت به تمام کارکنان دولت گفت: دولت تدبیر و امید در همین مدت کوتاه منشأ خدمات بسیار ارزشمندی بوده و این خدمات قابل قدردانی است .


جعفرقلیخانی بیان کرد: دولت خدمات ارزشمندی در تمام زمینه ها داشته که مهمترین آن کنترل تورم در جامعه بوده است.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان بهبود سیاست خارجی را یک اقدام ارزشمند برای تقویت نظام و حفظ نظام اسلامی دانست و بیان کرد: به برکت دولت تدبیر و امید در زمینه سیاست خارجی به ویژه مسئله هسته‌ای اقدامات کارشناسانه‌ای انجام شده که نشانه یک دولت توانمند است. وی ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک شاهد روابط بهتر با کشورهای جهان باشیم .


همچنین فرماندار سیرجان تفکر جعفرقلیخانی را در زمینه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی قابل قدردانی دانست و از مسئولان شهرستان خواست همکاری متقابل با دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشند.


منصور مکی آبادی تصریح کرد: خدمات دانشگاه آزاد در سیرجان بر کسی پوشیده نیست و نگاه بومی که امروز بر این واحد دانشگاهی حاکم است قطعا بیشتر از گذشته می‌تواند منشأ اثر باشد.


وی از دانشگاه آزاد سیرجان خواست در بحث بهداشت و درمان و سلامت شهرستان که با مشکلات زیادی روبرو است کمک کند .


دانشجوی واحد مهاباد رتبه پنجم بیستمین دوره مسابقات قرآن و عترت(ع) دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور



بهرام شاهویران دانشجوی کارشناسی ارشد رشته فیزیک دانشگاه آزاد اسلامی مهاباد پس از کسب رتبه اول مرحله استانی در رشته حفظ 10 جزء قرآن کریم به بیستمین دوره مسابقات قرآن و عترت(ع) دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور که در واحد بروجرد برگزار شد، راه یافت.


شاهویران که در بین 370 نفر راه­یافتگان به مرحله کشوری حضور یافته بود موفق به کسب رتبه پنجم این دوره از مسابقات در بخش شفاهی شد.


مقام دوم کشوری مسابقات وبلاگ نویسی از سوی فرزند کارمند واحد میانه به دست آمد


مریم عبداللهی فرزند قربانعلی عبدالهی از کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، در مسابقات سراسری وبلاگ نویسی به مقام دومی دست یافت.


مریم عبدالهی دانش آموز وبلاگ نویس، در سی و سومین دوره مسابقات فرهنگی (ادبی – پژوهشی – رسانه و فضای مجازی) دانش آموزان سراسر کشور خوش درخشید و توانست به مقام دومی برسد.


در این دوره از مسابقات که با حضور 199 دانش آموز دختر سراسر کشور در رشته های شعر، داستان نویسی، مقاله پژوهشی، وبلاگ نویسی، نشریه الکترونیکی و بازی های رایانه ای از تاریخ پنجم تا هشتم شهریور به میزبانی اصفهان در محل اردوگاه کشوری شهید بهشتی برگزار شد.


مریم عبدالهی دانش آموز دبیرستان شهدای زینبیه شهرستان میانه است که در مرحله استانی توانست با کسب رتبه نخست در قالب تیم منتخب آذربایجان شرقی به این دوره از مسابقات اعزام شده و به این موفقیت برسد.


درخشش دانش آموز سما واحد قوچان در المپیاد ورزشی دانش‌آموزی کشور


دانش آموز دبیرستان پسرانه سما واحد قوچان در المپیاد ورزشی دانش‌آموزان پسر سما کشور که در چالوس برگزار شده بود خوش درخشید.
المپیاد ورزشی دانش‌آموزان پسر سما سراسر کشور با حضور تیم‌هایی از گیلان، خراسان رضوی، کردستان، خوزستان و... در رشته‌های فوتسال، شنا، تنیس روی میز و دومیدانی در چالوس برگزار شد.


در این دوره از مسابقات احسان آدینه‌پور دانش‌آموز دبیرستان پسرانه سما (دوره اول) واحد قوچان در رشته شنای انفرادی موفق به کسب عنوان سوم کشوری شد و تیم تنیس روی میز خراسان رضوی نیز در میان 9 تیم شرکت‌کننده در رشته تنیس روی میز مقام سوم کشوری را از آن خود کرد.


ایمان، دیگرخواهی و خودسازی از عوامل تبدیل انسان به اسوه هستند


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان در جمع شرکت‌کنندگان در مراسمی که به‌منظور بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت در مسجد واحد کرمان تشکیل شد با توجه به ویژگی‌های شهیدان رجایی و باهنر، آنها را اسوه و الگوی مناسبی برای دولتمردان نامیده و اظهار کرد: ایمان به خدا یکی از عوامل مهم در تبدیل شدن شخص به اسوه و الگو است.


حجت‌الاسلام عرب نژاد سردار سلیمانی را نمونه یک انسان با ایمان دانست و ادامه داد: امروز اگر تمام دنیای اسلام به سردار سلیمانی می‌بالد دلیلی ندارد جز ایمان وی و اینکه دلش مملو از یاد خداست.


رئیس کمیته فرهنگی استان کرمان دیگرخواهی و مردم دوستی را از دیگر عوامل تبدیل شدن انسانها به انسان نمونه دانست و افزود: پیامبر اکرم(ص) به عنوان نمونه کامل یک انسان همواره شریک مشکلات و یاور مردم بودند و شهید رجایی نیز با تاسی به ایشان همواره از احوال مردم بیشتر از احوال خودشان آگاه بودند.


عرب نژاد داشتن دل بزرگ و دریایی را از خصوصیات دیگر اسوگان دانست و توضیح داد: ما می‌بینیم که شهید مظلوم دکتر بهشتی علیرغم تهمت‌ها و ناجوانمردی‌های بسیار رنجشی به خود راه نمی‌دهند چرا که انسان‌های بزرگ آنچه دارند در راه خدا می‌دانند بنابراین با حرف مردم نمی‌رنجند.


دومین جلسه کرسی های آزاد اندیشی در واحد علی آبادکتول برگزار شد


دومین جلسه کرسی های آزاداندیشی ویژه اعضاء هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول با عنوان تاثیرات برجام در آینده سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در سالن کنفرانس اداری با حضور دکتر محمد مهدی اسماعیلی مسئول گروه اندیشه سیاسی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور برگزار شد.


در این جلسه که با حضور جمع کثیری از اعضا هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول برگزارشد، اعضای جلسه به بحث و تبادل نظر در این مورد پرداختند.


برگزاری دو کارگاه آموزشی معرفت افزایی در واحد علی آباد کتول


دو کارگاه آموزشی معرفت افزایی ویژه اعضاء هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول در سالن کنفرانس اداری این واحد برگزار شد.


با همکاری دفتر هم اندیشی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور و دفتر هم اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول و حوزه معاونت آموزشی واحد ، دو کارگاه معرفت افزایی با موضوع اندیشه سیاسی و مبانی انقلاب اسلامی سطح یک با تدریس دکتر محمد مهدی اسماعیلی مسئول گروه اندیشه سیاسی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور و کارگاه معرفت افزایی با موضوع تاریخ تمدن اسلامی سطح یک با تدریس دکتر مصیب عباسی عضو هیات علمی دانشگاه استان گلستان، به مدت چهار روز در دو نوبت صبح و عصر از 8 تا 11 شهریور ماه در سال کنفرانس اداری واحد برگزار شد.


در پایان این کارگاه استادان به بیان نظرات و پرسش های خود درباره این دو محور پرداختند.


مسابقات دارت ویژه کارکنان خواهر در واحد بندرعباس برگزار شد


مسابقات دارت ویژه کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس با مشخص شدن برترین های این دوره از مسابقات، به پایان رسید.


حوزه معاونت فرهنگی ،دانشجویی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در راستای بالا بردن سطح روحیه نشاط و امید در بین کارکنان دانشگاه، اقدام به برگزاری یک دوره مسابقه دارت ویژه خواهران در این واحد دانشگاهی کرد.


این دوره از مسابقات که با شرکت اکثریت کارکنان خواهر این دانشگاه همراه بود، پس از رقابت با یکدیگرو تعیین شدن نفرات برتر به کار خود پایان داد.


در پایان زینب میرزایی، فروغ زارعی و ملیحه حسنی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.


مقام نخست مسابقات قرآنی در واحد اقلید‎


عذرا صابری با لطف الهی و عنایت حضرت ولی عصر در بیستمین مسابقات سراسری قرآن و عترت استادان سراسر کشور در رشته حفظ 10 جزء که در شهرستان بروجرد برگزار شد مقام نخست را کسب کرد.


استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید این موفقیت را تبریک عرض می کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر