صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۵۶ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
وزیر علوم مطرح کرد:

ارزیابی مؤسسه‌های پژوهشی موجب ارتقای کیفیت آن‌ها می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در هفتمین نشست شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت گفت: ارزیابی مؤسسه‌های پژوهشی منجر به اصلاح فرآیندها و ارتقای کیفیت آنها می‌شود.
کد خبر : 365474

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، منصور غلامی در هفتمین نشست شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت که با محوریت بررسی «مدل ارزیابی عملکرد مؤسسه‌های پژوهشی کشور» در محل این وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: ارزیابی مؤسسه‌های پژوهشی منجر به اصلاح فرآیندها و ارتقای کیفیت آنها می‌شود.


وی در این نشست با ابراز نگرانی از غلبه بیش‌ازحد مباحث آموزشی در برخی از مراکز پژوهشی، تأکید کرد: در ارزیابی‌ها می‌توان نواقص یا اضافاتی را که به وظایف برخی مؤسسه‌های پژوهشی افزوده شده است، با امتیازهای منفی اصلاح کرد.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: ارزیابی درست و واقعی می‌تواند روندهای غلط را اصلاح کند؛ با پیشنهاد‌های ارائه‌شده از سوی اعضای شورا می‌توان ارزیابی‌ها را به‌صورت واقعی‌تر و درست‌تری انجام داد که به اصلاح شرایط منجر شود.


در این جلسه، مدل پیشنهادی مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی درباره ارزیابی عملکرد مؤسسه‌های پژوهشی کشور از سوی غلامعلی منتظر، مشاور رئیس مرکز و عضو شورا که بر اساس مطالعه تجربه‌های ملی، اسناد بین‌المللی و تجربه پنج کشور در حوزه ارزیابی پژوهش تدوین شده است، برای اعضا تشریح شد.


پس از بحث و تبادل‌نظر اعضای شورا درباره مدل پیشنهادی مذکور، وزیر علوم ضمن تشکر از تدوین این مدل ارزیابی که می‌تواند راهگشای هیئت‌های استانی ناتک (نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت) برای ارزیابی مؤسسه‌های پژوهشی باشد، تأکید کرد: با این روش می‌توان مسئولان و گروه‌های ارزیابی‌کننده را بسیار دقیق‌تر به سمت اهداف، برنامه‌ها و ضرورت‌های انجام یک ارزیابیِ خوب هدایت کرد.


انتهای پیام/4118/4040/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر