صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۸ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان:

برنامه‌ریزی متمرکز در حوزه فرهنگی مطلوب نیست

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: برنامه‌ریزی متمرکز برای حوزه فرهنگی نه‌تنها مطلوب نیست بلکه باعث آسیب خواهد شد.
کد خبر : 365333

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در نخستین جلسه شورای راهبری فرهنگی و اجتماعی منطقه 2 کشور که در دانشگاه فرهنگیان اصفهان برگزار شد، گفت: مأموریت حوزه فرهنگی و اجتماعی در چنین جلساتی بازنگری روش‌ها و روندها و بسترسازی برای مشارکت حداکثری و تمرکززدایی است.


علی محمدی عنوان کرد: برای حوزه فرهنگی و اجتماعی با ظرافت‌ها و ویژگی‌های خاص نمی‌توان نسخه یکسان ارائه کرد. ایران اسلامی کشوری بزرگ با اقوام و فرهنگ‌های گوناگون است و برنامه‌ریزی متمرکز برای حوزه فرهنگی نه‌تنها مطلوب نیست بلکه باعث آسیب خواهد شد.


وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان یک مرجع علمی متمایز در کشور است و ازلحاظ فرهنگی و اجتماعی این تمایز بسیار خاص‌تر است به همین جهت باید برای حوزه فرهنگی برنامه‌ریزی مدون و مطلوب داشته باشیم تا همواره دانشگاه فرهنگیان در این حوزه در جایگاه نخست قرار گیرد.


این مقام مسئول افزود: کار و فعالیت در حوزه فرهنگی ابلاغی و دستوری نیست و باید در این حوزه حمایت‌های لازم فراهم شده و به سمت تمرکززدایی حرکت شود. ابلاغ نسخه کلی برای همه کشور فعالیت‌ها را محدود خواهد کرد و از گستردگی آن‌ها می‌کاهد. اعتقادداریم تمرکززدایی و بسترسازی برای مشارکت حداکثری یک راهبرد موفقیت‌آمیز است.


علی محمدی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و هنری دانشگاه فرهنگیان اذعان کرد: امروز در دانشگاه فرهنگیان مسائل فرهنگی و اجتماعی در اولویت برنامه‌ها است و همین امر گفت‌وگو و هم‌اندیشی در این حوزه را طلب می‌کند و برپایی چنین جلساتی در حوزه فرهنگی و اجتماعی و هم‌افزایی منجر به تعالی و پیشرفت خواهد شد.


وی ادامه داد: هرگز نباید فرصت‌های تعامل را به تقابل تبدیل کنیم و تفاوت در نگرش‌ها و دیدگاه‌ها نباید منجر به تقابل شود. فضای دانشگاه فرهنگیان از بسیاری جهات نسبت به دیگر دانشگاه‌ها برتری دارد و این یک شعار نیست بلکه به‌طور روشن قابل درک و ملموس است. تربیت‌ معلم ارزشی، مهارتی و شایسته در تراز جمهوری اسلامی ایران صرفاً در کلاس درس اتفاق نخواهد افتاد بلکه دانشجو معلم با فعالیت در تشکل‌ها، برنامه‌های فرهنگی و اردویی، فعالیت‌های فوق‌برنامه رشد و تعالی پیدا خواهد کرد. دانشگاه فرهنگیان در حوزه فرهنگی و اجتماعی پویایی و نشاط خوبی دارد و این باعث خرسندی است.


علی محمدی با اشاره به وضعیت تشکل‌ها  دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان گفت: نگاه و توجه یکسان به همه تشکل‌های دانشجویی را باید اصل بدانیم. اگر دانشجویان در تشکل‌های رسمی جذب نشوند تشکل‌های غیررسمی آن‌ها را جذب می‌کنند به همین دلیل باید اجازه بروز و ظهور به همه تشکل‌های رسمی به‌صورت عملی بدهیم و رقابت سالم و مبتنی بر احترام بین تشکل‌ها موجب پیشرفت دانشجویان در حوزه فرهنگی و اجتماعی خواهد شد.


وی در پایان تصریح کرد: همه دانشجویان فرزندان ما هستند و کارکنان بازوهای توانمند ما. باید به جذب حداکثری و دفع حداقلی در مباحث فرهنگی دقت داشته باشیم. با محبت و مهربانی دانشجویان را در حوزه فرهنگی یاری و حمایت کنیم و تعامل با آن‌ها را بالا ببریم. دانشجو معلمان پرشور و فعال ممکن است در برخوردها تندی کنند باید در حوزه فرهنگی صبور باشیم و با شکیبایی و مهربانی با دانشجو معلمان عمل کنیم.  در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی محور با دانشجویان باشند آن‌ها به‌خوبی می‌توانند طرح‌ها و برنامه‌های ملی را اجرا کنند.


انتهای پیام/4107/4108/


انتهای پیام/

ارسال نظر