صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۲ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۷
سالار آملی:

علم و فناوری محور نظام‌های تمدن‌زاست

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل محور نظام‌های تمدن‌زا را علم و فناوری دانست و گفت: اگر علم و فناوری را بین‌المللی کنیم دنیای بهتری خواهیم داشت.
کد خبر : 363923

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حسین سالار آملی در آئین آغاز به کار دومین کنگره بین‌المللی جندی شاپور که به میزبانی دانشگاه صنعتی جندی شاپور برگزار شد، با اشاره به چگونگی شکل‌گیری نظام‌های تمدن‌زا اظهار کرد: نظام تمدن‌زای ایران باستان دارای سه‌ ویژگی دانش ایران باستان برای رفاه جامعه، آزادی چرخه دانش در ایران باستان و نوآوری است.
وی افزود: دانش ایران‌ باستان در خدمت رفاه جامعه بود و به همین دلیل تولید ثروت و رفاه برای جامعه را به دنبال داشت که نمونه شاخص آن دانش حفر قنات و آبیاری است.
به گفته قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل، در ایران باستان دانش تنها محدود به کشور نمی‌شد بلکه پذیرای عالمان و اندیشمندانی از اقصی نقاط جهان بود. همان‌گونه که دانشگاه پزشکی جندی شاپور میزبان بیماران زیادی از هند، چین و سراسر گیتی بود؛ ویل دورانت نویسنده مشهور تاریخ تمدن در اثر خود به این مهم اشاره ویژه داشته است.
سالارآملی، نوآوری را دیگر ویژگی مهم دانش ایران‌باستان برشمرد و تصریح کرد: در سایه این ویژگی‌های تمدن‌ساز ایرانی اگر علم و فناوری را بین‌المللی کنیم دنیای راحت‌تری برای خود خلق خواهیم کرد.
گفتنی است دومین کنگره بین‌المللی جندی شاپور با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رؤسای دانشگاه‌ها و میهمانانی از کشورهای فرانسه، ایتالیا و هند در حال برگزاری است.


انتهای پیام/4123/


انتهای پیام/

ارسال نظر