صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تغییر زمان برگزاری مراسم رونمایی آثار استاد فرشچیان

ساعت مراسم رونمایی جدیدترین آثار استاد فرشچیان به نامهای «شام غریبان» و «آسمان چهارم (معراج)» تغییر پیدا کرد.
کد خبر : 36382

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دو اثر جدید استاد فرشچیان به نامهای «شام غریبان» و «آسمان چهارم(معراج)» ساعت 10 صبح روز یکشنبه 15 شهریور ماه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مقامات کشوری و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر رونمایی می‌شود.


سید حسن صائب نماینده استاد فرشچیان در این باره گفت: «مراسم رونمایی در موزه استاد فرشچیان واقع در مجموعه کاخ موزه سعدآباد برگزار خواهد شد، همچنین این دو اثر جدید پس از یک سال نمایش در موزه استاد فرشچیان(سعدآباد)، به آستان قدس رضوی اهدا خواهد شد.»


علاوه بر موزه مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد که 70 اثر اصل از استاد فرشچیان را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده، موزه دیگری هم در آستان قدس رضوی با 15 اثر بسیار نفیس و ارزنده از استاد، برپا شده است که مورد بازدید عموم مردم قرار می‌گیرد.


محمود فرشچیان (زاده ۴ بهمن ۱۳۰۸ در اصفهان)، بنیان‌گذار مکتب خود در نقاشی ایرانی است، که پایبند به شکل کلاسیک همراه با استفاده از تکنیک‌های جدید برای توسعه دامنه نقاشی ایرانی است. او به این شکل هنر زندگی جدیدی بخشید و آن را از رابطه همزیستی تاریخ با شعر و ادبیات تغذیه کرد، برای آن‌که استقلالی به این هنر بدهد که قبلاً ان را نداشت.


نقاشی‌های قدرتمند و نوآورانه او پویا و گسترده و پر از جنب و جوش هستند، با تلفیقی جذاب از سنتی و مدرن، که ترکیبات سبک منحصر به فرد او در نقاشی هستند. برخی از توانایی‌های او احساس فوق‌العاده خلاقیت، نقوش محرک، خلق فضای‌های گرد، خطوط نرم و قدرتمند، و خلق رنگ‌های مواج هستند. آثار استاد فرشچیان یک ترکیب دل‌انگیز از هر دو ویژگی اصالت و نوآوری است.


آثار او از شعر کلاسیک، ادبیات، قرآن، کتاب مقدس مسیحیان و یهودیان، و همچنین تخیل عمیق خود پرورش یافته است. استاد فرشچیان نقش مهمی در معرفی هنر ایران به صحنه بین‌المللی هنر ایفا کرده است و بارها دعوت شده تا در دانشگاه‌های متعدد و موسسات هنری صحبت کند. کتاب‌ها و مقالات منتشر شده بی شماری در مورد آثار استاد فرشچیان وجود دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر