نحوه ثبتنام دانشجویان دانشگاه آزاد برای دریافت وام قرضالحسنه
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مجید مشکینی دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات بانک قرضالحسنه رسالت و بانک قرضالحسنه مهر ایران به دانشجویان را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استانها، رؤسای واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش عمومی و مهارتی (سما) ابلاغ کرد.
نحوه درخواست تسهیلات دانشجویی
تسهیلات قرضالحسنه بانکی از طریق ثبتنام در سامانه sajed.iau.ir توسط دانشجویان و پس از طی تشریفات اداری و قانونی به حساب شهریه دانشجویان منظور میشود. دانشجویان میتوانند تمام روند اجرایی را تا دریافت تسهیلات از طریق سامانه مذکور پیگیری و مشاهده کنند.
در این دستورالعمل تأکید شده دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی باید از تاریخ 11 اسفند 97 لغایت 22 اسفند 97 برای ثبتنام در سامانه ساجد به نشانیhttps://sajed.iau.ir بخش صندوق رفاه دانشجویان اقدام کنند. تمام مراحل تکمیل پرونده، افتتاح حساب و ارائه تضمین مربوطه باید توسط دانشجوی واجد شرایط انجام شود.
براساس این دستورالعمل، اعطای تسهیلات بانک قرضالحسنه رسالت نیاز به مراجعه حضوری در شعب نیست و مراحل تشکیل و تکمیل پرونده در محل واحدهای دانشگاهی سراسر کشور توسط مسئولان صندوق رفاه دانشجویان واحدها، راهنمایان و نمایندگان کانون انجام می شود.
همچنین برای اعطای تسهیلات بانک قرضالحسنه مهر ایران، دانشجویان میتوانند به نزدیکترین شعبه بانکی مربوطه در محل زندگی یا تحصیل خود جهت تشکیل و تکمیل پرونده مراجعه کنند.
در قسمتی دیگر از این دستورالعمل آمده، بانکهای عامل مذکور مبلغ تسهیلات را به حساب تعیین شده بهنام صندوق رفاه دانشجویان سازمان مرکزی واریز میکنند و سپس مطابق با ثبتنام دانشجویان مبالغ واریزی به حساب درآمدی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه انتقال داده میشود.
دانشگاه صرفاً به عنوان معرف است و هیچگونه تعهدی نسبت به بازپرداخت اقساط تسهیلاتی دریافتی دانشجویان ندارد.
همچنین دانشجویانی که پس از دریافت تسهیلات، در واحد دیگر میهمان میشوند و میهمانی ایشان تداوم مییابد یا دانشجویانی که براساس ضوابط و مقررات به واحد دیگر انتقال مییابند، میزان بستانکاری ایشان در خصوص این تسهیلات توسط واحدهای مبدأ به حساب واحدهای مقصد واریز میشود.
انتهای پیام/ 4007/
انتهای پیام/