صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فرهت در گفتگو با آنا:

اجرای موسیقی در معابر عمومی به نشاط جامعه کمک می‌کند

پژوهشگر موسیقی و آهنگساز شناخته‌شده کشور گفت: اجرای موسیقی‌های خیابانی به‌صورت صحیح و کارشناسانه در نشاط‌بخشی به جامعه بسیار مفید است.
کد خبر : 362966

شاهین فرهت در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، درباره کاربرد موسیقی در زندگی روزمره گفت: موسیقی یکی از پایه‌ها و ارکان مهم زندگی است؛ با موسیقی می‌توان از بسیاری از سختی‌های زندگی گذر کرد.


این پژوهشگر و کارشناس موسیقی بیان کرد: در تمام دنیا، فعالیت نوازندگان و خوانندگان خیابانی به‌صورت منسجم و منظم برای رهگذرانی که فرصت حضور در سالن‌های موسیقی را ندارند، امکان بسیار مغتنمی است. نوازندگی در معابر عمومی و خوانندگی برای عموم مردم، در جذب گردشگر نیز بسیار حائز اهمیت است.


فرهت ادامه داد: در بین نوازندگان خیابانی که به صورت زنده برای مردم موسیقی اجرا می‌کنند افراد بسیار با استعداد و توانمندی نیز دیده می‌شود،‌ که با هدایت درست و کمی تمرین بیشتر، حرفه‌ای‌تر می‌تواند در عرصه موسیقی کشور حرفی برای زدن داشته باشند.


وی اظهار کرد: نوازندگی در هر سطحی از نظر حرفه‌ای بودن، در معابر و مکان‌های عمومی می‌تواند در نشاط دادن به جامعه مؤثر باشد. اما باید به شکل درست و صحیح با نظم، در یک مکان مشخص‌شده و با محتوایی مشخص و استاندارد ارائه شود.


فرهت یادآور شد: بعضی از مردم وقت حضور در سالن‌های کنسرت را ندارند و  در بسیاری از مواقع توان پرداخت هزینه شرکت در این اجرا‌ها را نیز ندارند. همین اجرا‌های خیابانی، البته به شکل صحیح خود در انتقال نشاط و حفظ روحیه اجتماعی در این مقطعی که فشار‌های روانی بسیار مضاعف شده است، کارگشا خواهد بود. 


انتهای پیام/4072/4100/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: شاهین فرهت
ارسال نظر