صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۲ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
قاسم‌زاده خبر داد:

پیشرفت 50 درصدی احداث باند دوم فرودگاه کرمان

مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان از پیشرفت 50 درصدی احداث باند دوم فرودگاه کرمان خبر داد.
کد خبر : 362869

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری آنا از راه و شهرسازی استان کرمان،‌ علی قاسم‌زاده با بیان اینکه باند دوم فرودگاه کرمان در حال احداث است، اظهار کرد: هیچ‌گونه توقفی در مسیر احداث باند دوم این فرودگاه به وجود نیامده است و این پروژه حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


وی افزود: فقط اشکالی که وجود دارد و موجب کاهش سرعت پایان پروژه شده، کمبود قیر است. نبود امکان تأمین قیر موجب شده که تأخیری در پایان پروژه به وجود بیایید؛ اما در هر صورت اکنون یک‌هزار و  600 متر از لایه اول آسفالت باند دوم فرودگاه کرمان اجرا شده است.


مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان درباره طرح توسعه ترمینال داخلی فرودگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیان کرد: بنا بر نیازها توسعه ترمینال این فرودگاه در دستور کار قرار گرفت و مطالعات و طراحی آن انجام شد. عملیات اجرایی این ترمینال نیز حدود دو ماه پیش آغاز شده است.


قاسم‌زاده تصریح کرد: فوندانسیون طرح اجرا شده و بخشی از سازه از کارخانه منتقل و نصب شده است. پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال نیمی از سازه تکمیل شود. همزمان سقف این ترمینال نیز در کارخانه مربوط در حال ساخت است و بخشی از آن نیز قبل از پایان سال به محل پروژه منتقل می‌شود. اکنون در پروژه ترمینال از برنامه کاری اولیه پیش هستیم.


۱۲۵ میلیارد تومان پروژه در فرودگاه‌های کرمان


وی با یادآوری هزینه پروژه احداث باند دوم فرودگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی کرمان گفت: اعتبار پروژه باند دوم با تعمیر و بهسازی که بر روی 700 متر ابتدای باند 34 صورت گرفت، حدود 38 میلیارد تومان است.


مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان اظهار کرد: اگر هزینه خرید سیستم کمک ناوبری VOR، سیستم روشنایی عوامل پروازی و دستگاه ILS که برای باند جدید نیاز است را به هزینه احداث باند اضافه کنیم، این پروژه مجموعاً بالغ‌بر 75 میلیارد تومان ارزش دارد.


قاسم‌زاده درباره هزینه توسعه ترمینال داخلی این فرودگاه نیز افزود: رقم فعلی قرارداد این پروژه 19 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده و سقف این قرارداد نیز 25 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.


وی درباره سایر پروژه‌های اجرایی در فرودگاه کرمان تصریح کرد: برای تکمیل دیوارهای حفاظتی فرودگاه‌های کرمان، جیرفت و بم بالغ‌بر 12 میلیارد تومان پروژه در دست اجرا است. پروژه بازسازی وضعیت موجود فرودگاه کرمان نیز 13 میلیارد تومان ارزش دارد.


انتهای پیام/4078/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر