صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۱ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
رئیس هیات مدیره انجمن خیرین مسکن‌ساز اعلام کرد:

ساخت 28 هزار واحد مسکونی برای افراد فاقد مسکن

رئیس هیات مدیره انجمن خیرین مسکن‌ساز با بیان اینکه به دنبال کاهش هزینه‌های ساخت مسکن برای محرومان هستیم، گفت: تاکنون 28 هزار واحد مسکونی برای افراد فاقد مسکن و نیازمند در کشور ساخته شده‌است.
کد خبر : 3617

هادی درفشی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه متوسط هزینه ساخت و قیمت تمام شده هر واحد مسکونی برای محرومان 30 تا 35 میلیون تومان است، افزود: عموما زمین این واحدها یا از منابع بنیاد مسکن به صوت رایگان تامین می‌شود و یا زمین‌های دریافتی از وزارت راه و شهرسازی را در نظر می‌گیریم تا هزینه‌های ساخت برای این اقشار کاهش یابد.


وی تصریح کرد: حدود 20 تا 25 میلیون تومان از هزینه‌های تمام شده ساخت از محل اعتبارات بانکی به ویژه بانک مسکن، 10 تا 15 میلیون تومان از محل آورده خیرین مسکن‌ساز و باقی نیز از آورده‌های متقاضیان تامین می‌شود.


درفشی درباره نحوه تعلق گرفتن این واحدهای مسکونی به نیازمندان نیز گفت: ستاد خیرین مسکن‌ساز کشور یکی از زیرمجموعه‌های حساب 100 امام در بنیاد مسکن است که با شناسایی نیازمندان حوزه مسکن هم در ساخت واحدهای مسکونی و هم در معرفی افراد فعالیت می‌کند. علاوه بر این افراد نیازمند به مسکن از طریق فرمانداران، استانداران، ‌نمایندگان مجلس، موسسات خیریه، کمیته امداد و... شناسایی و پس از سنجش استحقاق آنها، واحدهای مسکونی واگذار می‌شوند.


وی با بیان این که برای تامین زمین واحدهای مسکونی نیازمندان موافقتنامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی امضا شده‌است.، گفت: علاوه بر آن به دنبال رایگان شدن هزینه‌های انشعاب آب، برق و گاز و همچنین صدور پروانه‌های ساختمانی رایگان هستیم، اما به علت اینکه بخشی از اجرای این طرح‌ها نیازمند بودجه است بنابراین باید از اعتبارات دولتی مربوط به کاهش هزینه‌های ساخت مسکن درنظر شوند.


رئیس هیات مدیره انجمن خیرین مسکن‌ساز خاطرنشان کرد: انتظار ما از مردم در ساخت مسکن محرومان تنها حمایت‌های مالی نیست، بلکه افراد می‌توانند در مدیریت پروژه‌ها، طراحی نقشه، تامین مصالح و... نیز کمک‌رسانی کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن
ارسال نظر