لزوم ایجاد اتاق فکر برای کارکنان باسابقه دانشگاهی
مهناز حیدری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در قم اظهار کرد: باید برای کارکنان باسابقه دانشگاه، اتاق فکر ایجاد شود؛ زیرا افراد باسابقه میتوانند ایدهها و افکار خوبی برای پیشبرد اهداف دانشگاه ارائه کنند.
وی افزود: باید در سطح کارکنان و مدیران ارزشیابی عملکرد صورتگیرد و این ارزشیابیها بهصورت رسمی اعلام شود تا دانشجویان و کارکنان شاهد اثرات خود در فعالیتهای سازمانی یک مجموعه باشند.
کارشناس مسئول آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی قم تأکید کرد: اگر ارزشیابیها ابداع و احیا شود، تمام مشکلات دانشگاه، تبعیضها، بیعدالتیها و تغییر و تحولات سازمانی به حداقل میرسد.
حیدری افزود: باید ارزشیابی بین کارکنان و مدیران به روشی انجام شود که کارکنان درباره عملکرد مدیران و دانشجویان درباره عملکرد کارکنان بهراحتی نظر بدهند.
وی گفت: اگر در ارزشیابی عملکرد مشاهده کردیم که فرد از توانمندی و خلاقیت لازم برخوردار نیست و رفتار درستی با ارباب رجوع ندارد، به اصلاح آن بیندیشیم و با تغییر جایگاه وی، مشکلات دانشگاه را برطرف کنیم.
کارشناس مسئول آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی قم با تأکید بر اینکه باید سطح رضایت دانشجویان از فعالیت کارکنان مورد ارزیابی قرارگیرد با اشاره به تعریفی از کارشناس آموزش اظهار کرد: نیروی انسانی قبل از اینکه در جایگاه کارشناس آموزش قرار بگیرد، باید تعلیم و آموزش داده و بررسی شود فردی که در جایگاه کارشناس آموزش قرار میگیرد، قدرت تفکر، استعداد و تفکر نقادانه را داشته باشد.
حیدری افزود: کارشناس آموزش باید به شرح وظایف خود آشنا باشد و سلسله مراتب متصدی آموزش، کارشناس آموزش و کارشناس مسئول آموزش را در مدت زمان فعالیت خود بهصورت تجربی و با فراگیری تجربیات لازم کسب کند.
کارشناس مسئول آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی قم با انتقاد از فعالیت برخی مدیران گروه در دانشگاه اظهار کرد: یک کارشناس آموزش در واقع کار مدیران گروه را انجام میدهد و کار بعضی مدیران گروه بر فعالیت کارشناسان آموزش اضافه شده است؛ بنابراین مشاهده میکنیم که بهعنوان مثال معادلسازی که در حوزه فعالیت مدیران گروه است، توسط کارشناسان آموزش انجام میشود.
وی با تأکید بر لزوم اجرای ارزشیابی عملکرد در سطح مدیران و کارکنان افزود: ارزشیابیها سبب میشود که مدیران در جایگاه خود احساس کنند که عملکرد آنها دیده میشود و مورد ارزیابی قرار میگیرد.
حیدری با بیان اینکه در تمام دنیا برای ارزشیابی، پارامترهایی وجود دارد، گفت: در واقع ارزشیابیها است که به مدیریت، امکان انتخاب میدهد. بنابراین ارزشیابی، تبعیض و بیعدالتی را به حداقل میرساند.
کارشناس مسئول آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی قم بیان کرد: اولویت در آموزش اخلاق است و اخلاق نیکو موجب جذب و ارتقای روحیه همکاری بین دانشجویان و همکاران خواهد شد.
انتهای پیام/4062/خ
انتهای پیام/