ارزیابی آموزشی استاد بازتابی از جنسیت و فرهنگ دانشجو است
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاههای جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از تایمز هایر اجوکیشن، دانشجویان در ارزیابی استادان دانشگاه بیشتر به جنسیت و قومیت آنها توجه میکنند تا میزان تجربه تدریس آنها.
براساس تحقیقات جدید، دانشجویان در ارزیابی آموزشی به استادان تازهکار که جنسیت و قومیت مشابهی با آنها دارند نسبت به استادان از پیشزمینههای متفاوت نمره بالاتری میدهند.
دانشمندان استرالیایی به بررسی این موضوع پرداختند که آیا ارزیابی دانشجویان از استادان متأثر از آموزش است یا جنبه متعصبانه دارد. نتایج این بررسی نشان میدهد که ارزیابی دانشجویان از استادان بههیچوجه قابلاعتماد نیست.
به گفته دانشمندان دانشگاه نیو ساوت ولز، این مطالعه نخستین مورد در نوع خود است که به بررسی تأثیر تعصب نژادی و جنسیتی بر ارزیابی دانشجویان میپردازد. گروه تحقیقاتی با تجزیهوتحلیل ارزیابی نیم میلیون دانشجو از 2 هزار و 400 درس و 3 هزار و 100 استاد به این نتیجه متوجه شدند که تعصب جنسیتی در ارزیابیهای آموزشی رشتههای علمی بیشتر دیده میشود.
این در حالی است که تعداد دانشجویان و استادان مرد در رشتههای علمی بیشتر از زنان است. تعصب جنسیتی در رشتههای هنر و علوم اجتماعی کمتر دیده میشود؛ قابلذکر است که تعداد استادان و دانشجویان زن در این رشتهها غالب هستند.
تعداد دانشجویان محلی در رشته هنر در استرالیا بیشتر از دانشجویان بینالمللی است. نتایج نظرسنجی از آنها نشان میدهد که اکثر دانشجویان در این رشته به استادان محلی بیشتر از استادان خارجی نمره میدهند.
انتهای پیام/4021/
انتهای پیام/