صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۵:۴۲ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۷
برای پیشروی با چین؛

سیستم‌ رتبه‌بندی دانشگاه‌ها باید تغییر کند

سیستم رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و معیارهای تحقیقاتی جهانی برای پیشروی با سیستم‌ آموزش عالی چین، باید بازبینی و بازسازی شوند.
کد خبر : 360392

به گزارش خبرنگار حوزه‌ دانشگاه‌های جهان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا  از «تایمز هایر اجوکیشن»، یک کارشناس  چینی ارزیابی آموزش عالی، معتقد است که نحوه کارکرد سیستم‌های رتبه‌بندی جهانی و معیارهای ارزیابی تحقیقاتی باید بازسازی شوند تا از سیستم آموزش عالی چین عقب نیفتند.


به گفته «هامیش کوتز» یکی از استادان مؤسسه آموزشی دانشگاه چینهوا، معیارهای ارزیابی غرب برای  بررسی سیستم آموزش عالی پیچیده چین، با مشکل مواجه شده‌اند. چشم‌انداز آموزش عالی چین برای دانشگاه‌های این کشور چنان منحصربه‌فرد است که سیستم رتبه‌بندی مؤسسات آموزش عالی فعلی، نمی‌تواند دستاوردهای آنها در سطح جهانی  را ارزیابی کند.


«کوتز» که پیش از این در دانشگاه ملبورن تدریس می‌کرده است، گفت: دانشگاه‌های چین ظرفیت این را دارند که در سطح هاروارد قرار گیرند. رویکرد یک‌بعدی در دانشگاه‌های چین از مدت‌ها پیش تغییر کرده است. رویکرد دوبعدی جدید نه‌تنها شامل نتایج تحقیقاتی می‌شود، بلکه در زمینه‌های مختلف دیگر نیز کاربرد دارد.


وی افزود: معیارهای ارزیابی نظام‌های رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها 20 سال پیش تنظیم شده است و هیچ مزیتی ندارد. بنابراین چنین سیستمی نمی‌تواند ارزش‌های سیستم آموزش عالی چین را بسنجد.


انتهای پیام/4021/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر