صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۵۱ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷

خسروپناه ///////////

//////////
کد خبر : 360215

نظرتان را درباره مدرسه عالی مهارتی حقوق که افتتاح شد در هفته گذشته بفرمایید.


- ؟؟؟ امتیازاتی که می‌توان از مفهوم حکمت در اسلام و در فلسفه اسلام استفاده کرد این است که دانش‌ها باید علاوه بر داشتن مبانی، دارای کارکرد مثبت هم باشد. علم نافع باشد، علمی باشد که بتواند گره‌گشا باشد و مشکلات مردم را در یک زمینه‌ای حل کند. برخلاف نظری که پراگماتیسم‌ها دارند که عمدتاً به کارکرد توجه می‌کنند اما دغدغه مبانی ندارند، ایده‌ئالیست‌های آلمانی که خیلی دغدغه مبانی برای‌شان وجود دارد. حکمت از یک‌سو به مبانی و از سوی دیگر به کارکرد نظر دارد. ولی نگاه حکیمانه به علوم و درواقع تبدیل علوم به علوم حکمت‌بنیان اقتضاد می‌کند به توجه و کشف و یادگیری مهارت‌ها برای دانشجویان در دانشگاه‌ها توجه بشود. الان در دانشگاه‌های ما بیشتر کتاب‌ها آموزش داده می‌شود، البته در ضمن در کنار دانش قرار نمی‌گیرد لذا وقتی مثلاً یک دانشجوی حقوق حتی PhD‌ را هم می‌گیرد از دانش نمی‌تواند در جامعه استفاده درستی ببرد. این وضعیت را ما در روان‌شناسی داریم، در اقتصاد داریم، در جامعه‌شناسی داریم؛ به‌همین‌خاطر در حقیقت با این نگاه، حکمت ؟؟؟ تصمیم گرفته که مدارس عالی مهارتی را در رشته‌های مختلف راه‌اندازی کند تا دانشجویان بعد از اتمام دوره آموزشی، با کسب مهارت لازم بتوانند وارد بازار کار شوند و از علم‌شان استفاده کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر