صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۰ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴
پلیس فتا مطرح خبر داد

پیش‌نویس اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی تدوین می‌شود

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا اعلام کرد که پیش‌نویس اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی در دست تهیه است.
کد خبر : 36014

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ علی نیک‌نفس همچنین گفت: مردم می‌توانند به فروشگاه‌هایی که نماد اصیل اعتماد الکترونیکی دارند، اعتماد کنند و خریدهای خود را در این فروشگاه‌ها انجام دهند، زیرا این فروشگاه‌ها تحت نظارت هستند و احتمال وقوع جرم در این فروشگاه‌ها به مراتب کمتر از فروشگاه‌هایی است که این نماد را ندارند.


وی گفت: بدون شک اگر در فروشگاه‌های دارای نماد، جرمی هم رخ دهد قابل پیگیری است.


نیک‌نفس تاکید کرد: نماد اعتماد الکترونیکی باید اصالت داشته باشد که این اصالت را در دو سایت Enamad.ir و Cyber.Police.ir می‌توان پیگیری کرد.


رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا میزان شکایت‌ها از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد را کمتر از نیم درصد کل شکایت‌ها اعلام کرد و گفت: این رقم نشان می‌دهد فضا و خدمات این فروشگاه‌ها بسیار سالم‌تر از فروشگاه‌های فاقد نماد است.


وی افزود: موضوع جعل نماد به دلیل اهمیت موضوع در صدر پیگیری‌های پلیس فتا قرار دارد و افرادی که این نماد را جعل کرده‌اند در چرخه رسیدگی قضایی قرار گرفته‌اند.


این مقام مسئول ادامه داد: پلیس فتا برای اعتمادی که مردم به نماد می‌کنند این موضوع و فروشگاه‌های اینترنتی را مستمر رصد می‌کند تا فضای سوءاستفاده را کاهش دهد.


رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا، از تشکیل شش پرونده جعل نماد الکترونیکی خبر داد.


وی بیشتر شکایت‌های مردم را از فروشگاه‌های اینترنتی، تطابق نداشتن کیفی کالاهای تبلیغی با کالای تحویلی اعلام کرد و افزود: تحویل ندادن کالا از طریق سایت‌های فاقد نماد و تحویل کالاهای تقلبی از دیگر شکایت‌های مردمی در مورد فروشگاه‌های اینترنتی بوده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر