صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۷ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
یک فعال صنفی-دانشجویی:

آموزش روش‌های مطالبه‌گری برای اعضای شورای صنفی ضروری است

دبیر شورای‌صنفی‌دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: شورای صنفی‌دانشجویی در مواردی اجازه ورود به مسائل صنفی‌آموزشی را ندارد و این باعث بروز مشکلات دراین‌حوزه می‌شود.
کد خبر : 360038

علی شجاعی‌باغینی در گفتگو با خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: در اساسنامه شورای صنفی-دانشجویی برای پیگیری مسائل آموزشی حد و مرزی تعریف‌نشده است که ازاین‌رو دانشجوهای دغدغه‌مند در پیگیری برخی ازحوزه‌های آموزشی با مشکل مواجه می‌شوند و گاهاً اجازه ورود به بخشی از مشکلات آموزشی دانشجویان را ندارند.


وی با اشاره به مهم‌ترین دغدغه‌ شوراهای صنفی-دانشجویی افزود: شورای صنفی یک نهاد تازه تأسیس است و بنابراین بخش‌هایی از آئین‌نامه و اساسنامه‌ آن‌هم با توجه به تجربیات و مسائلی که از ابتدای تشکیل آن وجود داشته باید اصلاح شود.


این فعال دانشجویی با اشاره به لزوم اصلاح آئین‌نامه شورای صنفی-دانشجویی تصریح کرد: یکی از مواردی که لازم به بررسی بیشتری دارد، حضور نماینده یا دبیر شورای صنفی درکمیته تخصصی دانشگاه است. در جلسات کمیته فرهنگی دانشگاه، نماینده کل‌ کانون‌ها، نماینده معاونت دانشجویی فرهنگی و مدیرفرهنگی دانشگاه حضور دارند اما از شورای صنفی-دانشجویی خبری نیست.


دانشجوی رشته علوم آزمایشگاهی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: عدم معرفی اعضای شورای صنفی یکی دیگر از مشکلاتی است که می‌توان با بازنگری در آن، ارزش و منزلت این نهاد دانشجویی را در فضای دانشگاه افزایش داد. برخی دانشگاه‌ها فقط ظاهر شورای صنفی را حفظ می‌کنند. دربعضی از دانشگاه‌ها نیز فقط رأی‌گیری شورای صنفی به خاطر پرکردن برگه‌ها انجام می‌شود، درحالی‌که به شورای صنفی هیچ بهایی داده نمی‌شود و اجازه کار و دخالت در وظایف مربوطه را به آن‌ها نمی‌دهند.


دبیر شورای صنفی-دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ادامه داد: اعضای شورای صنفی باید یک جلسه توجیهی داشته باشند تا وظایف خود را برای پیگیری هرچه بهتر و مطلوب، آموزش‌دیده و یاد بگیرند هرچند هر عضوی که برای شرکت در انتخابات داوطلب می‌شود قبلاً زمینه ذهنی و دغدغه مسائل مربوطه را دارد که با رضایت خود وارد این عرصه می‌شود اما برای بالابردن کیفیت خدمات دوطرفه بین شورای صنفی و مسئولین دانشگاهی و وزارتخانه لازم است جلسه‌ای برای توجیه هرچه بیشتر وظایف شورای صنفی-دانشجویی در اول دوره‌های انتخابی دربین تمامی اعضای شوراهای صنفی دانشگاه‌ها برگزار شود. این درحالی‌که است وزارتخانه هیچ برنامه‌ای دراختیار این نهاد دانشجویی قرار نمی‌دهد تا برای چگونگی مطالبه از آن استفاده کنند.


انتهای پیام/4107/4108/


انتهای پیام/

ارسال نظر