صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۱۰ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
حضور متفاوت در جشن چهلم؛/37

جلیلی: استکبار جهانی مقهور روحیه خودباوری مردم انقلابی شد

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: استکبار جهانی مقهور روحیه خودباوری مردم پس از انقلاب اسلامی در سال 57 شد.
کد خبر : 359799

حجت‌الاسلام مرتضی جلیلی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در کرمانشاه، مهم‌ترین دستاورد انقلاب را در 40 سالگی آن ایجاد روحیه خودباوری، استقلال و باور شکست استکبار دانست.


وی با فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، مؤلفه‌ها و ضرورت‌های حفظ و دوام انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را تشریح کرد و گفت: بی‌شک عوامل متعددی منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد که شاید مهم‌ترین آنها ایمان راسخ به اهداف انقلاب و جانفشانی و جانبازی در راه تحقق این اهداف، ایمان به رهبری انقلاب و تبعیت محض از فرمان‌های ایشان، ایمان به وعده‌های الهی مبنی بر پیروزی جبهه حق بر باطل، برادری و وحدت همه اقشار مردم با تمام تفاوت‌های سیاسی، مذهبی و قومی حول محور انقلاب و مجاهدت و تلاش خستگی‌ناپذیر در راه پیروزی انقلاب بود و بی‌شک حفظ و بقای انقلاب نیز با همین شرایط و توجه به این عوامل میسر خواهد بود.


مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در پاسخ به این سؤال که دستاوردهای 40 ساله انقلاب و کشور در عرصه‌های مختلف را چگونه ارزیابی می‌کنید و در مقایسه با وضعیت قبل از انقلاب چگونه است؟ افزود: در مورد دستاوردهای انقلاب می‌شود آنها را به دو دسته کلی دستاوردهای داخلی و بین‌المللی تقسیم کرد.


جلیلی ادامه داد: دستاوردهای داخلی خود به دو دسته مادی و معنوی تقسیم می‌شود و دستاوردهای مادی داخلی انقلاب به چند بخش تقسیم می‌شود از جمله علمی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، نظامی، پزشکی، کشاورزی، صنعتی و ... و دستاوردهای معنوی نیز همین تقسیم‌بندی را دارد. 


وی گفت: به نظر حقیر، مهم‌ترین دستاورد انقلاب، ایجاد روحیه خودباوری، استقلال و باور این مهم است که می‌شود استکبار را به زانو درآورد و آن را شکست داد و زیر بار ظلم و زور دشمن نرفت. پیشرفت‌های خیره‌کننده جمهوری اسلامی در این مدت 40 سال در عرصه‌های مختلف مرهون همین باور است.


مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: در عرصه بین‌المللی نیز همین باور موجب ایجاد روحیه خودباوری و جهاد در مردم مظلوم منطقه شد که در فلسطین و لبنان شاهد جنگ‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه و در نهایت هشت‌روزه بودیم که توانستند دشمن مجهز صهیونیستی را شکست دهند و یا مردم مظلوم یمن توانسته‌اند پس از گذشت حدود پنج سال با دست خالی مقابل زورگویی و توحش آل‌سعود مقاومت کنند، همین باور مردم عراق و سوریه را در برابر داعش بسیج کرد و توانستند در برابر این فرزند و مولود خبیث آمریکا پیروز شوند.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر