رئیس شورای رقابت مدعی شد: کمپین تحریم خودرو بینتیجه است
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، مدتی از تشکیل کمپین «خرید خودروی صفر ممنوع» و کمپین «خودروی چینی نخرید» میگذرد. فعالیت این کمپینها بازتاب گستردهای در کشور داشته است، به طوری که فعالان این عرصه امیدوارند بتوانند با ادامه فعالیت خود بر بازار تاثیر بگذازند و به کاهش قیمتها کمک کنند.
احمد نعمتبخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران در واکنش به راهاندازی این کمپینها با تاکید بر اینکه خودرو باید گران شود، به خبرنگار آنا گفته بود: اقداماتی از این قبیل هیچ تاثیری در کاهش قیمتها نخواهد داشت و با توجه به اینکه عموم مردم به شبکههای اجتماعی دسترسی ندارند، این گونه جوسازیها علیه خودروسازان نمیتواند تاثیرگذار باشد.
با این حال گزارشها از بازار نشان میدهد قیمت خودروهای داخلی تا سقف 500 هزار تومان کاهش قیمت داشته است. این کاهش قیمت البته در بازار خودروهای کارکرده است و خودروهای صفرکیلومتر همچنان با قیمتهای قبلی عرضه میشوند.
رئیس اتحادیه نمایشگاهداران ماشین هم کاهش معامله خودرو را تایید کرده است، اما هنوز اثر این کمپین بر میزان تولید خودروسازان داخلی مشخص نشده است.
با این حال، واکنش رئیس شورای رقابت به راهاندازی کمپین تحریم خرید خودروی صفر متفاوت است. رضا شیوا در گفتوگو با خبرنگار آنا با بیان این که این حرکت را نه تایید و نه رد میکنم، گفت: چنین اتفاقاتی در کشور ما به سرانجام نخواهد رسید.
به گفته او چنین اقداماتی نه بر قیمت خودرو و نه بر کیفیت آن تاثیری نخواهد داشت.
شیوا با بیان اینکه مشکلات صنعت خودورسازی کشور ریشهای است و به مدیران فعلی و قبلی خودروسازان داخلی مربوط نمیشود، افزود: تغییر در ساختار صنعت خودروسازی کشور نیاز به همت و شجاعت زیادی دارد تا بتواند به صورت اصولی و در دراز مدت این صنعت را دچار تحول کند.
انتهای پیام/