ابهام در انتخاب شرکت توزیع گوشت/ ماجرای شرکت بهروزرسان چیست؟
به گزارش خبرنگار حوزه صنعت گروه اقتصادی خبرگزاری آنا- محمد پورافصحی؛ احتکار گوشت قرمز و صفهای طولانی در مقابل فروشگاهها سبب افزایش قیمت گوشت و رسیدن قیمت هر کیلو گوشت قرمز به حدود صد هزار تومان شد؛ در این میان ستاد تنظیم بازار با ورود به این موضوع تلاش کرد با اقدامات خود بازار گوشت را کنترل کند.
یکی از اقدامات ستاد تنظیم بازار که طی چند روز گذشته تبلیغات فراوانی برای آن شد، فروش اینترنتی گوشت قرمز توسط چند سایت اینترنتی بود اما بر اساس یک جستجوی ساده در اینترنت هیچ سایت دیگری به جز سایت بهروزرسان برای فروش گوشت قرمز با نرخ دولتی ستاد تنظیم بازار وجود ندارد.
رضا سالمی مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران گفته بود برای جلوگیری از سوءاستفاده دلالان و تأمین گوشت قرمز در بازار راههای متفاوتی را آزمایش کردیم که یکی از این راهها فروش اینترنتی بوده است. در حال حاضر سایت بهروزرسان در حال فعالیت در این زمینه است اما ازآنجاییکه ظرفیت لازم را برای این کار ندارد تا هفته آینده دو سایت با نامهای «یخچال» و «مستر قصاب» به سایت بهروزرسان اضافه خواهیم کرد. این دو سایت، گوشت غیرتنظیم بازاری عرضه میکنند که ما از آنها خواهش کردیم در این زمینه با ما همکاری کنند.
نکته قابلتأمل در این اقدام این است که ستاد تنظیم بازار گوشت وارداتی را که با نرخ دولتی وارد کرده است در اختیار یک شرکت خصوصی گذاشته است تا آن را توزیع کند این در حالی است که مناقصه عمومی برای چنین کاری وجود نداشته است.
مالک شرکت بهروزرسان کیست؟
شرکت خصوصی توزیعکننده اینترنتی گوشت تنظیم بازار به نام «بهروز رسان»، متعلق به "ا. ث" بنیانگذار شرکت «ن» واگذار است.
بر این اساس از پنجشنبه قرار است برای هر کد ملی و کد پستی سه کیلو گوشت به قیمت تنظیم بازار ارسال شود.
با توجه به حجم بالای مبادلات، این سؤال مطرح است که چرا و با چه هدفی این قرارداد بزرگ بدون برگزاری مناقصه و خارج از روندهای دولتی به یک شرکت خصوصی برونسپاری شده است؟
انتهای پیام/4092/4083/پ
انتهای پیام/